Hej!
Vi planerar att flytta ihop men huset är något för litet. Två barn bör få var sitt rum (7 och 4 år gamla )
Detta är rummen vi har att jobba med.. kom med förslag och idéer då det i dagsläget inte är aktuellt att bygga ut.
”Datarummet” har på andra sidan fönstret en vägg med dörr (kattvind)
Tvättmaskin och torktumlare måste få plats i det rummet men fundera på om man kunde dela av rummet på något sätt. tacksam för hjälp!
 
  • Ostädat rum med tvättmaskin, torktumlare, och prylar, möjligt barnrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hemmakontor med skrivbord, två skärmar, och en kontorsstol framför ett fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

En planritning med de olika måtten på väggar, fönster etc. skulle nog underlätta.

Går det att få in en tvättpelare i badrummet?
 
Jag ska se om det finns så fixar jag det isåfall.
Nej tyvärr , det finns två badrum och båda är väldigt små.
 
BirgitS
Jag kan försöka förklara i brist på ritning och enklast är nog att man placerar tvättpelare precis vid dörren, sätter upp en ny vägg på högersidan av tvättpelaren samt mittemot den och så en dörr mitt för nuvarande dörr alternativt mittemot tvättpelaren. Tvättpelare står då i en liten passage på väggen till sovrummet. Sen får du kolla hur det fungerar med dörrarna i det förslaget, det beror ju t.ex. på hur nuvarande dörr är hängd (gångjärn till höger eller vänster, öppnas inåt eller utåt).
 
Finns det något uthus tvättmaskin och torktumlare skulle kunna stå i? Eller i köket?

Jag tänker att vibrationer och ljud från dessa maskiner riskerar att störa barn som somnat. När mina barn var små tvättade jag ofta när barnen somnat.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag kan försöka förklara i brist på ritning och enklast är nog att man placerar tvättpelare precis vid dörren, sätter upp en ny vägg på högersidan av tvättpelaren samt mittemot den och så en dörr mitt för nuvarande dörr alternativt mittemot tvättpelaren. Tvättpelare står då i en liten passage på väggen till sovrummet. Sen får du kolla hur det fungerar med dörrarna i det förslaget, det beror ju t.ex. på hur nuvarande dörr är hängd (gångjärn till höger eller vänster, öppnas inåt eller utåt).

Tack för förslag!!
 
Jiji Jiji skrev:
Finns det något uthus tvättmaskin och torktumlare skulle kunna stå i? Eller i köket?

Jag tänker att vibrationer och ljud från dessa maskiner riskerar att störa barn som somnat. När mina barn var små tvättade jag ofta när barnen somnat.
nja det finns utehus men inget som är isolerat just nu iallafall. Och då måste man väl dra vatten osv.
Ett av utehusen ska dock isoleras osv då det ska in gymgrejer där så småningom..

Tror inte det blir ett jätteproblem dock med tvättmaskinen , bor i lägenhet med barnen nu och brukar helt enkelt få undvika att tvätta efter dom somnat.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Kom ihåg att kolla så att försäkringsbolaget ersätter er vid vattenskada från tvättmaskinen om den står i ett utrymme utan golvbrunn. Kan bli dyrt annars…
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.