Har vi några Netatmo användare här?

Lutar åt en sådan väderstation för att främst hålla koll på nederbörden, inget jag idag vill styra mha. den, men vad vet man på sikt?

Är den så bra som den verkar, Elgiganten verkar ligga bra till i pris.

Kom med åsikter ni som har erfarenhet.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Har haft netatmo i ett par år. Funkar hyggligt. Räckvidden mellan huvudenheten och de andra enheterna är inte fantastisk, men det är ju väldigt beroende av lokala förutsättningar.

Har bytt utetempgivare en gång och regnmätare en gång. Regnmätare dog när den blev använd som badleksak så det kan jag inte lasta netatmo för.

/Andreas
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Haft i tre år.
Temperaturgivare i olika byggnader. (Maxat vad huvudenheten kan stödja)

allt dungerat perfekt. Kan vara känslig för avstånd och hinder mellan.
Men det jag gillar bäst med den är att den bara fugerar.
Jag kan exportera all data om jag vill nörda.
sen roligt med deras weather map. När man är ute och reser kan man se tempen med hjälp av andra som gjort sin utesensor publik

Hört många som inte gillar deras vindmätare så den skulle jag avstå. Regnmätaren som jag har är ”ok”. Litar mer på plastmätaren på gräsmattan


Men som sagt. Köp. Du lär vara nöjd
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Haft i tre år.
Temperaturgivare i olika byggnader. (Maxat vad huvudenheten kan stödja)

allt dungerat perfekt. Kan vara känslig för avstånd och hinder mellan.
Men det jag gillar bäst med den är att den bara fugerar.
Jag kan exportera all data om jag vill nörda.
sen roligt med deras weather map. När man är ute och reser kan man se tempen med hjälp av andra som gjort sin utesensor publik

Hört många som inte gillar deras vindmätare så den skulle jag avstå. Regnmätaren som jag har är ”ok”. Litar mer på plastmätaren på gräsmattan


Men som sagt. Köp. Du lär vara nöjd
Finns det någon begränsning hur många användare man kan vara? Tänker om hela familjen vill se hur mycket regnar hemma osv. ;)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Finns det någon begränsning hur många användare man kan vara? Tänker om hela familjen vill se hur mycket regnar hemma osv. ;)
man kan bjuda in "gäster" som inte har admin och det verkar inte finnas nån begränsning.

Dessutom som ett tredje steg utöver admin och gäst så har jag fått länken till vänners stationer utan att vara gäst (men ser då bara utomhustempen) så jag har dem i min stationslista.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag har med en extra innesensor, regn- och vindsensor. Är nöjd med systemet som helhet men som någon skrev ovan är vindsensorn nog inte helt tillförlitlig, ffa vad gäller vindriktning. Appen är också lite småknölig men i övrigt är det helt utan krångel. Kan klart rekommenderas.

tillägg: var enkelt att integrera i Home Assistant även om jag inte använder det just nu. Skall också funka bra med Homey vad jag förstår.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Netatmo Smart Home Weather Station och tillbehör förpackningar på ett bord framför fönster med växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hmm ja vi var ju ändå på Eleganten då en telefon skulle bytas ut... :geek:
Snart slutar det regna ska ni se. ;)
 
Vet nån om det går att byta till svenska i appen?
 
Du kommer bli grymt nöjd, haft min i 3-4 år. :)
En extra finess som jag uppskattar när jag är ute o reser är att se vädret där man är/dit man ska via appen. ”Alla” andra Netatmo-ägare delar med sig av sina värden så man får faktisk temp och inte uppskattade värden via klart etc.
 
  • Gilla
Manganbangan och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vet nån om det går att byta till svenska i appen?
Tror inte det tyvärr
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Long time no... Appen finns på svenska.
 
Är detta det bästa alternativet idag? Vill helst ha en display med egentligen.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Är detta det bästa alternativet idag? Vill helst ha en display med egentligen.
Ett tag hade jag en gammal surfplatta med appen och konstant skärm på, men slutade snabbt så jag är emot att ta laddsladdar i hela tiden
 
Stefan N Stefan N skrev:
Är detta det bästa alternativet idag? Vill helst ha en display med egentligen.
Jag skulle säga att det är det bästa alternativet idag.
Väldigt kompetent, snygg app, och framförallt funktionsrik.
När man vill komma åt mer data, och historiska data, så kan man få det i webbgränssnittet, även som csv-fil.
Det märkliga är att det inte finns någon kostnad för att få all historik och funktionalitet.
Men håller med om att den dedikerad display hade varit trevligt, som man hade kunnat konfigurera vad man vill ha presenterat.
Jag har även haft en Davis-station för 12kkr och en Oregon, men Netatmon ligger mig varmast om hjärtat.
Till Davis och Oregons fördel ligger att räckvidden på de trådlösa sensorerna är bättre, där har Netatmo en lösning med sämre räckvidd, men kanske till förmån för batteritiden.
Jag behöver bara byta batteri i sensorerna ca 1ggr/år.
Så....svårslagen väderstation säger jag.

Skärmdump av en väderstations webbgränssnitt med grafer, prognoser och sensorinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.