Fyfan så trött på min millenial till lillebror som jag driver ett produktprojekt ihop med. Han hittar alltid något annat att göra än att jobba på produkten. Alltid.

Han har ingen tidsuppfattning heller. Så han ser liksom inte de omöjliga i tiden saker tar. Urk. Så trött.

Mitt tips, starta aldrig stora tekniskt komplexa projekt med lillebröder.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Fyfan så trött på min millenial till lillebror som jag driver ett produktprojekt ihop med. Han hittar alltid något annat att göra än att jobba på produkten. Alltid.

Han har ingen tidsuppfattning heller. Så han ser liksom inte de omöjliga i tiden saker tar. Urk. Så trött.

Mitt tips, starta aldrig stora tekniskt komplexa projekt med lillebröder.
Låter som om din lillebror skulle platsa som hantverkare istället! :crysmile:
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Låter som om din lillebror skulle platsa som hantverkare istället! :crysmile:
Utvecklare och hantverkare tror jag delar mycket av samma last :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mitt tips, starta aldrig stora tekniskt komplexa projekt med lillebröder.
Rent principiellt tror jag på att försöka hålla isär familj och yrkesliv. Det går såklart jättebra att jobba ihop i många fall, men när det inte gör det så blir även jul/midsommar/helgen förstörd och man blir av med den där fristaden där man kan återhämta sig.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Är det släktskapet eller årgången som är problemet?
 
Som lillebror kan det säker vara jobbigt att behöva göra som storebror säger hela tiden. :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Hallerudsbo och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Är det släktskapet eller årgången som är problemet?
Båda kanske? :rofl:
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Men jobbar han faktiskt inte med projektet då?

det kanske behövs en del tankearbete?

Eller som legendaren inom mobiltelefoni Torbjörn Johnson uttryckte det: ( man behöver veta att han i grunden var utvecklare av analoga radioprodukter men får anses som en av de viktigaste personerna i världen för de mobila kommunikationssystem vi nu ser som självklara). Han stod och tittade över axeln på en av mina kolleger som var programmerare och frågar: programmerar du, eller arbetar du?
 
H hempularen skrev:
Men jobbar han faktiskt inte med projektet då?

det kanske behövs en del tankearbete?

Eller som legendaren inom mobiltelefoni Torbjörn Johnson uttryckte det: ( man behöver veta att han i grunden var utvecklare av analoga radioprodukter men får anses som en av de viktigaste personerna i världen för de mobila kommunikationssystem vi nu ser som självklara). Han stod och tittade över axeln på en av mina kolleger som var programmerare och frågar: programmerar du, eller arbetar du?
Det är ju klart att det är mer tankearbete än knapprade på tangentbord när man utvecklar. Men någon gång måste tankarna bli kod annars har man ett problem :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.