Hej! Katterna har använt kattvindarna som en gigantisk kattlåda….Har sanerat med vätska och slängt isoleringen. Så allt bra, men nä! Nu får vi inte takstolarna torra!! Byggt tält av plast kört avfuktare i ett par månader! Visst bra på sina ställen men riktigt vått på andra!! Vad ska jag göra? Har lite tidsbrist då vi håller på och inreder vinden!! Snälla tips!!
 
Hur stort område är det som är blött? Hur många katter snackar vi om egentligen?
 
hur mycket saneringsvätska har du använt? Hinkvis? om inte så kanske regnar det in, kondenserar? Avfuktare i ett par månader-hur många liter vatten har den samlat in/ levererat bort?
Hur som helst skall du inte bygga in fukten
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Hur vet du att det är fuktigt?
Har du mätt med fuktmätare eller är det bara en känsla?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Hur stort område är det som är blött? Hur många katter snackar vi om egentligen?
Njae….det är nog vi som skurat och sprejat för att få bort all lukt…kanske inte hinkvis men vi dränkte nog in ganska ordentligt…..
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Hur vet du att det är fuktigt?
Har du mätt med fuktmätare eller är det bara en känsla?
Mätt med fuktmätare!
 
G gaia skrev:
hur mycket saneringsvätska har du använt? Hinkvis? om inte så kanske regnar det in, kondenserar? Avfuktare i ett par månader-hur många liter vatten har den samlat in/ levererat bort?
Hur som helst skall du inte bygga in fukten
Regnar inte in.
 
D Dessi skrev:
Mätt med fuktmätare!
Vad har du för fuktmätare? Hur påverkas den av joxet ni tillfört?
 
D Dessi skrev:
Regnar inte in.
Mätaren ger bara utslag där vi slabbat på vätska…..
 
D Daniel 109 skrev:
Vad har du för fuktmätare? Hur påverkas den av joxet ni tillfört?
Ser ut som en skruvmejsel med en kula längst ut
 
D Dessi skrev:
Ser ut som en skruvmejsel med en kula längst ut
Min tanke var att det här saneringskostnader kanske är svårare att torka ut?
 
D Dessi skrev:
Min tanke var att det här saneringskostnader kanske är svårare att torka ut?
Saneringsjoxet var svårare att få torrt….
 
G gaia skrev:
hur mycket saneringsvätska har du använt? Hinkvis? om inte så kanske regnar det in, kondenserar? Avfuktare i ett par månader-hur många liter vatten har den samlat in/ levererat bort?
Hur som helst skall du inte bygga in fukten
Tömmer varje dag…givetvis tar den luftfukt också eller mest….vissa ställen visar mätaren 40-50 men inte där vi dränkt in.
 
Är det blött, eller är det bara mätaren som tycker det är blött? Vilka värden mäter ni upp?
 
useless useless skrev:
Är det blött, eller är det bara mätaren som tycker det är blött? Vilka värden mäter ni upp?
Känns kallt och fuktigt, fläckvis. Mätaren piper för fullt. Ska se om jag lyckas lägga upp foto om en stund. Min tanke var om jag försöker torka upp en liter olja eller vatten måste det väl vara olika svårt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.