A
Hej,

Det är snart ett år då störs vi av en konstig lukt som jag kan bara kalla som kemisk. Jag får den nämligen i min lägenhet nattetid mellan kl.23:30 och 02:00. Den kommer i stor koncentration vet inte från vilken källa - FTX ventilation inomhus eller utifrån. När jag öppnar fönster så känner jag kemiska lukten ute men bara nära mina fönster. När jag går längre bort från huset så är det ren luft. Det är som ett moln runt min lägenhet. Ingen annan granne känner något. Hade misstankar om någon granne har någon verksamhet hemma, men ser/hör inget. Det finns inga byggprojekt på nära håll därifrån lukten skulle hamna just i mitt hörn så mycket och så koncentrerad.

En tanke nu är om det kan vara från Norrenergis rör som sticker ut ur asfalt vid mina fönster. Det luktar iaf inget sådant därifrån på dagen. Jag är nu helt utmattad av denna kemiska lukten som stör min sömn. Grannar och brf styrelsen tycker nästan att jag är galen eftersom jag frågar alla om det så jag pratat inte längre med någon. Jag har försökt att vakta ute men då kommer ingen lukt. Jag har kontaktat komunnens miljöenheten men de säger att de inge känner någon verksamhet som skulle kunna producera något på natten. De kan inte heller komma och undersöka nattetid. Snälla hjälp mig med råd och klok tanke.
 
  • Bild av en asfalterad yta med ventilationsgaller och två rör som sticker ut, misstänkta källor till kemisk lukt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har känt ungefär en sådan lukt som du beskriver nattetid. Jag bor i Hägersten utanför Stockholm, var bor du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.