T
Börjar bli dags att byta knivblad till min Automower 435.

Vad har ni för erfarenheter av bladen. Är det Husqvarna som gäller eller kan man lika gärna köra med lite billigare som Gripsholm? Eller andra tillverkare ni kan rekommendera?
 
Provade en laddning Gripsholm efter ha kört HQ ett tag, men får säga att jag inte tycker det är någon större skillnad mellan dem.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Kört gripsholm hela förra säsongen och även det som gått av årets på min Gardena, Husqarnas lillebror, och jag som har barn som gärna gödslar gräsmattan med småbilar osv som man lätt missar uppskattar det billigare priset när man behöver byta. Jag tycker inte dom är sämre än orginalknivarna.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Reservdelsföretaget heter Grimsholm
Slottet heter Gripsholm.

Med det sagt så har jag kört både Grimsholm och Husqvarna och märker heller ingen skillnad. Köper storpack när det är billigt. Ibland reas det ut väldigt förmånligt.
 
T
Hur ofta per säsong brukar ni byta knivar?
 
Alldeles för många, åter igen pga. slaktade leksaker :crysmile:

Jag brukar byta när ljudet under klippning inte längre är det där fina ljusa plingandet som blir när knivarna är vassa. Kanske 4-5 gånger per säsong.
 
G ekaa88 skrev:
Alldeles för många, åter igen pga. slaktade leksaker :crysmile:

Jag brukar byta när ljudet under klippning inte längre är det där fina ljusa plingandet som blir när knivarna är vassa. Kanske 4-5 gånger per säsong.
Jäklar, byter max 1 gång/ säsong. Något år fick jag inte tag i knivar så då slipade jag upp de gamla.
 
Gissar att du antingen uppfostrat dina barn eller helt enkelt inte har det bekymret? En leksaksbil i metall gör underverk för knivarna, fina hack... :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.