D Daniel 109 skrev:
Varför ska försäkringskollektivet betala för ett konstruktionsfel? Det är ju inte en olyckshändelse direkt.
Instämmer.
Det är en av anledningarna till att jag höjt självrisken riktigt ordentligt, och därmed får lägre premie.
Mitt försäkringsbolag kommer bara att bli kontaktad av mig vid hussvamp, eldsvåda eller en mycket omfattande vattenskada.
Men det är en annan tråd.
 
Instämmer också, tycker inte vitvaror och värmesystem överhuvudtaget borde ingå i hemförsäkringen annat än i plötsliga olyckshändelser. Inte för att dom går sönder. Vill man kan man ju teckna en separat försäkring, vilket väl Arctic är till viss del men ändå förutsätter att hemförsäkringen gäller.
 
Alla dessa självrisks försäkringar borde bort. De minskar ju bara incitamentet att försöka hantera problem utan försäkringen. De ökar sannolik kostnaden för grundförsäkringarna.
 
Igår kom firman och bör ut varmvattenberedaren till en ny, rostfri denna gång. Det tog två vvs:are 2h med hela proceduren, grymt imponerad.

Så skönt med varmvatten igen :)
 
Hände oss också för ett par år sen fast med en IVT. Då var den bara ca 10 år gammal. Har också Arctic som pröjsade allt. Tror inte försäkringsbolaget betalade nånting pga åldersavdrag.
 
  • Gilla
m@nge
  • Laddar…
Har nu fått alla beslut från mitt hemförsäkringsbolag samt Arctic. Det vart inte en krona att betala, ja förutom att försäkringarna i sig kostar :)

Helt klart värt med tilläggsförsäkring när sånt här händer.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.