Jag har eftermonterat en takdosa och ville inte riva ner taket så hade bara möjlighet att montera en Schneiderdosa som byggde totalt 32 mm. Elektrikern hade satt dit ett Elko DCL-uttag, men märker att det tar i dosans botten. Elko rekommenderar 40 mm djup i dosan läser jag nu (Takuttag DCL 2p+j m stickpr fv - Elko). Är alla DCL lika djupa eller finns det "kortare" modeller?
 
Ja, det borde ju lösa problemet. Tack. Jag kanske kan få tag i ett hederligt, gammalt takuttag istället för såna här nymodigheter som är så tjocka att det ser ut som någon slags brandvarnare. :)
 
D
C Conqvist skrev:
Ja, det borde ju lösa problemet. Tack. Jag kanske kan få tag i ett hederligt, gammalt takuttag istället för såna här nymodigheter som är så tjocka att det ser ut som någon slags brandvarnare. :)
Så skulle jag ha gjort. De är väl fullt tillåtna att installera förutom vid nybyggnad? Och: vem bryr sig egentligen?
 
  • Gilla
Conqvist
  • Laddar…
Man får avvika från standard om det kan motiveras. Här känns det definitivt som att det skulle bli en bättre installation med en ändre modell takuttag.
 
  • Gilla
Conqvist
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.