Vi har en full uppsättning vitvaror som är gamla och bör bytas ut. Har ni någon erfarenhet eller tips av att få en "deal" eller storköpsrabatt om man köper mycket på ett bräde?

Eller är det redan så pressade marginaler att det bara är att köra Prisjakt + googling på samma sätt som vid köp av enstaka vitvaror? Hur skulle ni gå till väga för att få bra pris på ett storköp?

Det vi söker konkret är diskmaskin, kyl, frys, tvättmaskin, torktumlare och torkskåp.
Vi söker i "mainstream plus, kvalitet före funktionalitet" segmentet.
 
Bara att maila olika handlare och beskriva vad ni är ute efter, flera stora näthandlare skriver ju på sina sidor att man skall kontakta dem för offert.

Glöm inte lokala handlare, det kan vara värt några extra kronor att de som kör hem grejerna vet vad de sysslar med och kan hjälpa till att justera in saker och ting.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A
Behåll de gamla de kommer att hålla längst
 
  • Gilla
Lidd och 2 till
  • Laddar…
Sparade en hel del pengar på att åka till mitt lokala vitvaruhandlare i stan och beskriva vilka vitvaror jag var i behov av. Sen återkom säljaren med tre olika offerter i olika prisnivå men med genomgående gemensam stil inom varje offert. Jag skulle påstå att säljaren lyckades plocka samman bättre snyggare och bra rabatterat paket än jag orkade sammanställa själv. Skadar inte att fråga och jag tror det är uppskattat av den lokala firman att få jobba lite:) och visa att dom har kompetens på området.
 
P p70 skrev:
Vi har en full uppsättning vitvaror som är gamla och bör bytas ut. Har ni någon erfarenhet eller tips av att få en "deal" eller storköpsrabatt om man köper mycket på ett bräde?

Eller är det redan så pressade marginaler att det bara är att köra Prisjakt + googling på samma sätt som vid köp av enstaka vitvaror? Hur skulle ni gå till väga för att få bra pris på ett storköp?

Det vi söker konkret är diskmaskin, kyl, frys, tvättmaskin, torktumlare och torkskåp.
Vi söker i "mainstream plus, kvalitet före funktionalitet" segmentet.
Inte vitvaror i och för sig men köpte nyligen flera maskiner och verktyg till garage/verkstad och fick bra rabatt genom att lägga ihop en en större offert. Brukar ofta försöka pruta på Elgiganten, Mediamarkt och liknande. Ibland går det, ibland inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.