Jag köpte gräsklippare förra året men den har bensin läcker. tog det till biltema tre gånger och det är fortfarande samma problem. även garantiperioden har löpt ut men de håller med om samma problem. jag kör 43 km ena sidan, kunddamen sa åt mig att ansöka om reseersättning. Jag sökte på deras hemsida, hittade inget. vad rekommenderas tillvägagångssätt i ett sådant problem
byt packningen som sitter ovan flottörkoppen.I Ikbangesh skrev:Jag köpte gräsklippare förra året men den har bensin läcker. tog det till biltema tre gånger och det är fortfarande samma problem. även garantiperioden har löpt ut men de håller med om samma problem. jag kör 43 km ena sidan, kunddamen sa åt mig att ansöka om reseersättning. Jag sökte på deras hemsida, hittade inget. vad rekommenderas tillvägagångssätt i ett sådant problem
Och den som sitter ovanför skruven i botten på flottörkoppen.
Det brukar vara en fiberbricka.
Och packningen ovan flottörkoppen kan du skära ut av packningspapper i värsta fall.
Moderator
· Stockholm
· 52 208 inlägg
Om nu Biltema har ”lagat” flera ggr. så får man kanske gissa att det är något mer än en packning som behövs.
Det borde vara läge att kräva utbyte av maskinen.
Det borde vara läge att kräva utbyte av maskinen.
De lagar inget..H hempularen skrev:
byter högst sällan... De rådfrågar den som har hand om deras eftermarknad vad som skall utföras eller om maskinen skall renoveras..
Sedan får deras upphandlade verkstad sköta renoveringen..
rinner det bränsle ur en flottörförgasare så är det packningar som behöver bytas..
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 485 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 485 inlägg
Ring deras kundtjänst och fråga hur du ansöker om reseersättning vid garantiärende: https://www.biltema.se/Kundservice/I Ikbangesh skrev:
Du har 3 års reklamationsrätt , och de har egentligen bara rätt att försöka reparera varan 2 gånger.
Häv köpet.
Läs
https://www.konsumentverket.se/for-...-for-foretagare/fel-pa-varan-som-kunden-kopt/
Häv köpet.
Läs
https://www.konsumentverket.se/for-...-for-foretagare/fel-pa-varan-som-kunden-kopt/
Du ringer dem INNAN du sätter dig i bilen. Kanske är det billigare för dem att skicka bud som hämtar eller ger dig ersättning för återvinning. De bestämmer alltså och ni måste prata med varandra. Säg att du lagt ut för x mil och vill ha ersättning för det.I Ikbangesh skrev:Jag köpte gräsklippare förra året men den har bensin läcker. tog det till biltema tre gånger och det är fortfarande samma problem. även garantiperioden har löpt ut men de håller med om samma problem. jag kör 43 km ena sidan, kunddamen sa åt mig att ansöka om reseersättning. Jag sökte på deras hemsida, hittade inget. vad rekommenderas tillvägagångssätt i ett sådant problem
Men som sagt, ring innan du gör någonting.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 485 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 485 inlägg
Made in China...?