Vad blev de till sist? Vill själv ge mig på o gjuta stenar.
 
Firman som tog på sig uppdraget har inte slutfört arbetet. Jag hade köpt DYNAMATRIX men p.g.a den kraftiga förseningen att slutföra arbetet och foga (det skulle ta 3 veckor men nu har det gått 3 månader än är det inte klart) och tempraturen har sjukit till mindre än 5+ grader, blev jag tvungen att lämna tillbaka fogen. Nu är jag i tvist med firman och jag blir tvungen att lämna projektet oklart över vintern.:mad:
Tips, skriv aldrig på ett avtal med slutdatum utan tilläg på klausul ifall arbetet skulle blir försenad.
 
  • Gilla
Joysep86
  • Laddar…
R Ro-To skrev:
Firman som tog på sig uppdraget har inte slutfört arbetet. Jag hade köpt DYNAMATRIX men p.g.a den kraftiga förseningen att slutföra arbetet och foga (det skulle ta 3 veckor men nu har det gått 3 månader än är det inte klart) och tempraturen har sjukit till mindre än 5+ grader, blev jag tvungen att lämna tillbaka fogen. Nu är jag i tvist med firman och jag blir tvungen att lämna projektet oklart över vintern.:mad:
Tips, skriv aldrig på ett avtal med slutdatum utan tilläg på klausul ifall arbetet skulle blir försenad.
Fyfan va dålig stil ! Stå på dig och hoppas de blir rätt så småningom. Tack för all tips !
 
  • Gilla
Ro-To
  • Laddar…
J Joysep86 skrev:
Fyfan va dålig stil ! Stå på dig och hoppas de blir rätt så småningom. Tack för all tips !
Tack! Lägger bilder nästa år när det förhoppningsvis blir klart.
J Joysep86 skrev:
Vad blev de till sist? Vill själv ge mig på o gjuta stenar.
Stenarna blev fina.
 
  • Gilla
Joysep86
  • Laddar…
Så här blev det men jag har fortfarande svårt att bestämma mig för vilken typ av fog jag ska använda. Vill absolut inte ha ogräs mellan så många plattor. Nybyggd trädgårdsstig med gråa hexagonformade plattor och kantstöd av mörkare block.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny lagd hexagonformad stenplattsgång utan fogar i en trädgård med växter vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Nylagd hexagonmönstrad stenplattläggning med grå fog, intill en stödmur i trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerad gång av hexagonala stenplattor i trädgård, ogräsfri fog efterfrågas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Screew och 1 till
  • Laddar…
Snyggt Ro-To!

Jag har lagt sten vid två olika tillfällen och tyvärr använt olika typer av hårdfog... resultatet blev, föga förvånande, olika ;-) På båda ytorna ligger en billig betongsten storlek 105x210mm.

Första gången använde jag Romex Fastfog, grå. Blev bra, men fogen blev mer mörkgrå än en betongplatta. Detta var ett år sedan ganska precis nu. Än så länge inte ett spår av ogräs.

Andra gången använde jag Benders Lithomex Flexifog, på denna ytan syns fogen mycket mindre men fogsanden var mycket jobbigare att få bort från ovankant sten efter bevattning. Denna la jag i våras och det kanske inte heller var så varmt som det "ska", enl. instruktionerna. Inget ogräs här heller, dock som sagt bara 2 månader sedan den lades.

Båda ytorna kryllar av döda maskar efter regn. Verkar inte som de lyckas krypa tillbaka till gräset/jorden när solen kommer tillbaka? Väldigt märkligt.
 
  • Gilla
tttomten och 1 till
  • Laddar…
P Perkylainen skrev:
Snyggt Ro-To!

Jag har lagt sten vid två olika tillfällen och tyvärr använt olika typer av hårdfog... resultatet blev, föga förvånande, olika ;-) På båda ytorna ligger en billig betongsten storlek 105x210mm.

Första gången använde jag Romex Fastfog, grå. Blev bra, men fogen blev mer mörkgrå än en betongplatta. Detta var ett år sedan ganska precis nu. Än så länge inte ett spår av ogräs.

Andra gången använde jag Benders Lithomex Flexifog, på denna ytan syns fogen mycket mindre men fogsanden var mycket jobbigare att få bort från ovankant sten efter bevattning. Denna la jag i våras och det kanske inte heller var så varmt som det "ska", enl. instruktionerna. Inget ogräs här heller, dock som sagt bara 2 månader sedan den lades.

Båda ytorna kryllar av döda maskar efter regn. Verkar inte som de lyckas krypa tillbaka till gräset/jorden när solen kommer tillbaka? Väldigt märkligt.
Tack! Och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter(y) Lägger eventuellt ut bilder när jag fogat klart.
 
R Ro-To skrev:
Så här blev det men jag har fortfarande svårt att bestämma mig för vilken typ av fog jag ska använda. Vill absolut inte ha ogräs mellan så många plattor.[bild] [bild]
Så grymt snyggt det blev!!
 
J Joysep86 skrev:
Så grymt snyggt det blev!!
Så här blev det med Dynamatrix flexibel fog. Efter 2 år och fortfarande inga ogräs. Viktigt att regelbundet sopa och inte låta spillt jord ligga kvar för att motverka ogräs uppifrån. Jag är super nöjd med resultatet och rekommenderar varmt Dynamatrix.
Jag köpte själv fogen men lät en firma lägga och vattna fogen så det blir rätt.
 
  • Stenlagd gångväg med Dynamatrix flexibel fog mellan stenarna, inget ogräs, omgiven av växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stenläggning med hexagonala plattor och Dynamatrix flexibel fog, inget ogräs synligt, väl underhållet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Välunderhållen trädgård med stenplattor och fog, omgiven av krukor och gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad gård med mönstrade betongplattor och Dynamatrix fog, intill en planteringsbädd med grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Cramse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.