Jag köpte gräsklippare förra året men den har bensin läcker. tog det till biltema tre gånger och det är fortfarande samma problem. även garantiperioden har löpt ut men de håller med om samma problem. jag kör 43 km ena sidan, kunddamen sa åt mig att ansöka om reseersättning. Jag sökte på deras hemsida, hittade inget. vad rekommenderas tillvägagångssätt i ett sådant problem
 
I Ikbangesh skrev:
Jag köpte gräsklippare förra året men den har bensin läcker. tog det till biltema tre gånger och det är fortfarande samma problem. även garantiperioden har löpt ut men de håller med om samma problem. jag kör 43 km ena sidan, kunddamen sa åt mig att ansöka om reseersättning. Jag sökte på deras hemsida, hittade inget. vad rekommenderas tillvägagångssätt i ett sådant problem
byt packningen som sitter ovan flottörkoppen.
Och den som sitter ovanför skruven i botten på flottörkoppen.
Det brukar vara en fiberbricka.
Och packningen ovan flottörkoppen kan du skära ut av packningspapper i värsta fall.
 
Om nu Biltema har ”lagat” flera ggr. så får man kanske gissa att det är något mer än en packning som behövs.
Det borde vara läge att kräva utbyte av maskinen.
 
  • Gilla
Ikbangesh
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Om nu Biltema har ”lagat” flera ggr. så får man kanske gissa att det är något mer än en packning som behövs.
Det borde vara läge att kräva utbyte av maskinen.
De lagar inget..
byter högst sällan... De rådfrågar den som har hand om deras eftermarknad vad som skall utföras eller om maskinen skall renoveras..
Sedan får deras upphandlade verkstad sköta renoveringen..

rinner det bränsle ur en flottörförgasare så är det packningar som behöver bytas..
 
  • Gilla
Ikbangesh
  • Laddar…
BirgitS
I Ikbangesh skrev:
jag kör 43 km ena sidan, kunddamen sa åt mig att ansöka om reseersättning. Jag sökte på deras hemsida, hittade inget. vad rekommenderas tillvägagångssätt i ett sådant problem
Ring deras kundtjänst och fråga hur du ansöker om reseersättning vid garantiärende: https://www.biltema.se/Kundservice/
 
  • Gilla
Ikbangesh
  • Laddar…
V
Vem fasen släpar en unken gräsklippare för reparation 3 ggr.

1 antingen kräver man utbyte direkt

2 man kräver rese peng direkt över disk
 
J
I Ikbangesh skrev:
Jag köpte gräsklippare förra året men den har bensin läcker. tog det till biltema tre gånger och det är fortfarande samma problem. även garantiperioden har löpt ut men de håller med om samma problem. jag kör 43 km ena sidan, kunddamen sa åt mig att ansöka om reseersättning. Jag sökte på deras hemsida, hittade inget. vad rekommenderas tillvägagångssätt i ett sådant problem
Du ringer dem INNAN du sätter dig i bilen. Kanske är det billigare för dem att skicka bud som hämtar eller ger dig ersättning för återvinning. De bestämmer alltså och ni måste prata med varandra. Säg att du lagt ut för x mil och vill ha ersättning för det.

Men som sagt, ring innan du gör någonting.
 
  • Gilla
Ikbangesh
  • Laddar…
BirgitS
V Villaägarenr1 skrev:
Vem fasen släpar en unken gräsklippare för reparation 3 ggr.

1 antingen kräver man utbyte direkt

2 man kräver rese peng direkt över disk
Du har inte rätt att bestämma hur säljaren ska åtgärda reklamationen första och andra gången.
 
  • Gilla
Jotsat och 1 till
  • Laddar…
Made in China...?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.