halllå , har vattenskada och skulle vilja komma undan så enkelt och billigt som möjligt,
badrummet har matta på väggar och golv , finns det någon vettig lösning på skarven om enbart byter golvet ? att rycka lös väggmattan och sedan limma den utanpå kanske funkar men känns rackligt ... ?
 
Det bistra svaret är nej, tror inte du får nån auktoriserad golvfirma att göra detta och ingen annan vettig heller får jag hoppas
 
Gör det ordentligt vad det än kostar så har du en nytt fint badrum i många år sedan.

Inga billiga nödlösningar som får göras om igen och i slutänden blir dyrare och mer problem med.

 
de låter vettigast , jag har nu brytit upp golvet och ska precis börja gräva fram dom (gamla) avloppsstammarna , vattenskadan var inte lika alvarlig som jag trodde (trots att den har varit minst 5 år ), höll på att trampa genom golvet i vintars så jag skruva dit en alu platta med silicon över den dyngsura spånplattan , och till min förvånelse så var det nu snustorrt där under , vattnet hara bara runnit genom gullfibret och trossbotten ner på backen , måste vara rejält med ventilation , CC måttet på golvåsarna är 80 cm ! håller på med en rinkabyrör beställning som rörmockarn ska se över , vilken djungel ! passar även på att byta varmvattenberedare som jag ska sätta i en intillliggande garderob , vilken slags avlopp är vettigast att ha till beredarn och tvättmaskin ? - går det att sätta
ny väggmatta på den gamla ? tacksam för tips !
 
  • golv.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • skada.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
nu ska jag montera nytt golv men har några frågor ..
jag vet att branchreglerna säger fall över hela golvet , men jag funderar på att lägge en 22 mm golvskiva och sedan en 12 mm att spackla fallet från , dels för att det blir stadigare och att det blir lättare att få till fallet , men det kanske är en baggis spackla hela golvet med rätt fall för en som kan .... vad skulle ni ha gjort ?

väggmattan verkar vara omöjlig att få lös , där jag försökt separerar den den hellre än lossnar , kan man lägga ny matta över dan gamla ??
 
verkligen ingen som kan svara på mina frågor ?
 
Hade det varit mitt badrum så hade jag flytspacklat hela golvet. Ja det är en baggis att få till rätt fall för en som kan.
Det kanske kostar några hundra extra men det går mycket snabbare än att skruva på ett till spångolv + spackla lut vid duschpottan.

Det går att sätta ny väggmatta över den gamla. Nu vet jag inte hur det ser ut hos dig men troligtvis går det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.