Hej,

Efter 4 timmars kabelgrävande är det dags att testa nya robotgräsklipparen. Den har laddat flera dygn, men jag märkte att när laddningen av misstag slogs av så var den helt död ganska snabbt. Nu var den iaf fulladdad, allt är rätt installerat enligt lampor osv och enligt displayen gör den sig redo att köra igång. 3, 2, 1, men sen rullar den bara ett halvt varv ur startdockan och stannar. Displayen är helt död, ingen reaktion, men sätter jag tillbaka den i dockan säger appen direkt att den är laddad till 100%.

Det verkar som att det inte finns något batteri alls, men jag har kollat och det gör det.

Kollar jag på kartingen står det date 2019-07-18 och "Recharge by Sept -20". Jag köpte den i juni 2022. Jag gissar att det är en instruktion till återförsäljaren att den måste laddas för att inte batteriet ska ladda ur och tappa i kapacitet, och att K-Rauta inte har gjort det, och så har den stått i 2 år för länge. Men att batteriet skulle vara HELT dött låter ändå lite konstigt, den kommer ju inte en enda meter. Eller är det rimligt?
 
Med hög sannolikhet så har batteriet djupurladdats. Det måste bytas. Du ska kunna få ett nytt hos K-rauta över disk eller via Mcculloch/Husqvarna.

Tänk på att du har rätt till ersättning för de utgifter du har haft i samband med reklamationen.
 
  • Gilla
erik_1
  • Laddar…
E etompau skrev:
Med hög sannolikhet så har batteriet djupurladdats. Det måste bytas. Du ska kunna få ett nytt hos K-rauta över disk eller via Mcculloch/Husqvarna.

Tänk på att du har rätt till ersättning för de utgifter du har haft i samband med reklamationen.
Partille Skog och Trädgård ftw!

Tack. Ringde K-rauta nu på morgonen, en tjej sa att jag kunde komma och hämta ett nytt batteri, innan hon insåg att de också var urladdade. Förslaget var då batteriservice som skulle ta 1-2 veckor, men hon lovade att kolla vidare och återkomma.

Ringde Husqvarna som dirigerade mig vidare till Partille Skog och Trädgård som sköter deras robotgräsklippare. Efter en del letande i datorn hittade han ett batteri, 15 minuter senare var jag där och han satte i det, och nu efter lite laddning är roboten igång och klipper. Bra service, inget krångel. K-rauta ringde en halvtimma senare och föreslog att jag skulle kontakta Husqvarna och kolla. Poäng för ansträngning, men många fler poäng till min lokala handlare.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.