jag har en Lyfco robot, inne på år 2 med den.
Har funkat helt ok fram tills nu.
Nu vill den inte klippa.
Den startar från laddstationen och åker längs linan till dit han normalt vis ska börja klippa.
Men nu viker den ut från där men sen gården bara nån meter innan den stannar och ger upp, och piper till och inget mer.
Någon som varit ute för detta problem?
 
Hej
Jag har ingen lösning på ditt problem. Jag har dock ett liknande problem. Jag har en helt ny E1600T och den har rullat i 1 månad nu. När den startar och går ut på gräsmattan för att börja klippa händer ingenting. Den rullar endast vidare, men rotorn snurrar inte och den klipper inte gräset.

Ett liknande problem på samma tema, den klipper inte.
 
Peter Karlsson3 Peter Karlsson3 skrev:
jag har en Lyfco robot, inne på år 2 med den.
Har funkat helt ok fram tills nu.
Nu vill den inte klippa.
Den startar från laddstationen och åker längs linan till dit han normalt vis ska börja klippa.
Men nu viker den ut från där men sen gården bara nån meter innan den stannar och ger upp, och piper till och inget mer.
Någon som varit ute för detta problem?
Hej
Jag hoppas att du fick igång din gräsklippare.

Jag fick min lagad på Outl1.se till slut.

Jag fick dock fylla i ganska mycket information innan jag ens fick skicka den till dem:

Hej igen,
Tack för ditt mail!

Hur vet du att rotorn snurrar inte runt?

Vi vill be er att göra är att klicka er in på vårt självhjälpcenter och gå igenom de olika guider som finns för just robotgräsklippare, förhoppningsvis finner ni svar och instruktioner där som gör att det problem ni upplever avhjälps redan i detta skede. Ni finner dessa guider via följande länk: https://kundservice.outl1.se/hc/sv/sections/360001274617-Robotgr%C3%A4sklippare-

Om ovanstående inte avhjälpt det problem som ni upplever med er robotgräsklippare så ska vi självklart hjälpa er vidare så snabbt som möjligt och för att detta ska vara möjligt ber vi er inkomma med information och svar på följande:

1.Bilder på Robotgräsklipparens serienummer, du finner detta baktill på klipparen.

2.En bild på de mätningsresultat som ni får vid mätning av spänning av batteri och felsökning av laddstation.

3.En helhetsbild på avgränsningskabeln där vi ser hur denna är dragen och där vi tydligt ser hur denna är kopplad i laddningsstationen.

4.Bilder på klipparens undersida

6.Bild där vi tydligt kan se display och diagnostikmenyns felmeddelande.

7.Video där vi tydligt ser vad diagnostikmenyn säger när ni för klipparen över avgränsningskabeln

8.Information om vilken App ni använder för att ställa in klipparen samt vilken Ghz det är på erat hemnätverk.

Återkom gärna med detta så ser vi till att försöka komma fram till en lösning snarast.

Med vänliga hälsningar,
Emelie
Kundservice
Outl1.se

Här är mitt svar till dem:

Hej
Hur jag vet att rotorn inte snurrar? Jo när rotorn snurrar så hörs det är ett vinande ljud och gräset klipps av. I detta som är mitt fall, så snurrar inte tallriken med rakbladen utan gräsklipparen åker bara fram och tillbaka på gräsmattan utan att klippa gräset. Motorn står stilla detta kan man se när man titta på gräsklipparen från sidan när man ligger på knä.


Mvh Christer

30 juni 2022 kl. 09:29 skrev Emelie L (Outl1) <support@outl1.se>:

1.Bilder på Robotgräsklipparens serienummer, du finner detta baktill på klipparen.
M9qpt1kdE3AwuhBz5TKFRlJQj

2.En bild på de mätningsresultat som ni får vid mätning av spänning av batteri och felsökning av laddstation.
ixdbfWc1yKwUgR0jHj587v8nJOyf5mvTnDuxVbcLTkUzd5WocHw43RtT7WYI0md3p9RyYeMlzYj

3.En helhetsbild på avgränsningskabeln där vi ser hur denna är dragen och där vi tydligt ser hur denna är kopplad i laddningsstationen.

0feAAg5rBUh7busn1GhrXbnU3QU6GHJV5pNznkizQZba1JjiCn

4.Bilder på klipparens undersida
Adyd9ZbTsHE5JFzxZg61XQIzi

6.Bild där vi tydligt kan se display och diagnostikmenyns felmeddelande.
Det Finns inget meddelande. Gräsklipparen klipper helt enkelt inte.

7.Video där vi tydligt ser vad diagnostikmenyn säger när ni för klipparen över avgränsningskabeln
s0FTFqmUXL0uTMWMw62PoWb79

8.Information om vilken App ni använder för att ställa in klipparen samt vilken Ghz det är på erat hemnätverk.
2,4 GHz
 
Christer Back Christer Back skrev:
Hej
Jag har ingen lösning på ditt problem. Jag har dock ett liknande problem. Jag har en helt ny E1600T och den har rullat i 1 månad nu. När den startar och går ut på gräsmattan för att börja klippa händer ingenting. Den rullar endast vidare, men rotorn snurrar inte och den klipper inte gräset.

Ett liknande problem på samma tema, den klipper inte.
Vad var problemet?
 
L Leylaj skrev:
Vad var problemet?
Gräsklipparen rullade på gräsmattan men rotorn som ska klippa gräset snurrade aldrig. Men jag skickar in gräsklipparen för lagning så fick jag tillbaka den igen och då fungerar den som den skulle.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.