Såg på Sommartorpet igår. Ernst använde en Festool kaninpick och en BDF440 skruvdragare från Makita. Han har bra smak gubben...
 
Såg du inte TS55:an då? Han använde en rotex för ett par veckor sedan med.
 
nånting säger mig att han använder byggarnas verktyg?

och han lär inte vara sponsrad då det är olika märken ;)
 
Mikael_L
Hade inte Timmel en massa B&D ett tag? Måste ha varit sponsrad !?...
 
tror tom han var officiellt sponsrad av b&d ?
 
Ja, i ett program gjorde han ju t.om. aktivt reklam för b&ds lilla slipmus med "cyclontillsats", som han tyckte var ett utomordentligt verktyg.
 
...Men så skruvade han ju ihop den rangligaste "vindskyddsväggen" som finns ändå... Skruv i ändträt och de fick lov att sträva upp den för att den inte skulle ramla. :D

Håller max till hösten.

Så vad hjälper verktygen om konstruktionen är kass.
 
P
bygglov körde ju festool med.. minns de visade hur bra ts55 var :D men ja tror inte dom ar sponsrade av dom, utan blå bosch "som de använde mest "

iaf va de stog på deras hemsida
 
Mikael_L skrev:
Hade inte Timmel en massa B&D ett tag? Måste ha varit sponsrad !?...

Don efter person.......
 
it-snubben skrev:
...Men så skruvade han ju ihop den rangligaste "vindskyddsväggen" som finns ändå... Skruv i ändträt och de fick lov att sträva upp den för att den inte skulle ramla. :D

Håller max till hösten.

Så vad hjälper verktygen om konstruktionen är kass.
Jag är ingen byggare, men jag satt också och svor över hur urbota dum konstruktionen var! Dessutom filmade de när hela väggen höll på att rasa! Och fick sätta upp en stäva som sagt, för att den skulle stå tills de filmat färdigt. Gissar att den rasade ihop samma kväll. Eller möjligen dagen därpå om det var helt vindstilla... Visst var väggen tänkt som vindskydd?? :D

Alla får väl ta sitt ansvar för det de gör hemma, men ett barn kan ju faktiskt bli allvarligt skadat av en sån här idiotkonstruktion och det är ju inte första gången. Trist om folk okritiskt följer programmet och gör likadant hemma.

Roligt med Timell och Ernst i samma program! :rolleyes:
Tur att Tina var där och räddade programmet!

/Pontus
 
pappskallen skrev:
Mikael_L skrev:
Hade inte Timmel en massa B&D ett tag? Måste ha varit sponsrad !?...
Don efter person.......
så jäkla kul att se din dewalt awatar då b&d äger dewalt ;) HAHAHA
(ta det inte fel nu, ska ut och leka med min 707, och min 743 står i källaren med en ny xrp som polaren tog hem från staterna :) )
 
Killarna i Roomservice körde mycket Festool till inredningssnickerierna =)
 
tiggre skrev:
så jäkla kul att se din dewalt awatar då b&d äger dewalt ;) HAHAHA
precis, o Audi och Skoda e samma bil.. ;-)
 
BuDDHa skrev:
precis, o Audi och Skoda e samma bil.. ;-)
vw (VAG) äger båda
 
phl skrev:
Killarna i Roomservice körde mycket Festool till inredningssnickerierna =)
japp, mattias syns ständigt med sänksågen i högsta hugg, man blir lite avis... och skruvdragaren han har är oxå en festool...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.