J J Vos skrev:
Men övertrycksventilen på varmvattenberedaren då?
Jag har haft en trasig sådan som droppade lite hela tiden vilket ledde till att avloppet frös. Visserligen ett 75mm rör.
 
wildeside
J J Vos skrev:
Men övertrycksventilen på varmvattenberedaren då?
Hur mycket vatten kommer det ur en övertrycksventil per dygn? förutsatt att den är hel.
Jag brukat även kontrollera att dom fungerar som dom ska helt enligt rekommendationer av tillverkaren.
G GVR4 skrev:
Jag har haft en trasig sådan som droppade lite hela tiden vilket ledde till att avloppet frös. Visserligen ett 75mm rör.
Som en del säger.
Att kontrollera, underhålla och reparera är en del av att äga en fastighet och hålla det i bra skick.
Som jag skrev, skulle självklart lagt till säkerhetsventilen i texten med så klart.
wildeside wildeside skrev:
Tja i min värld så har man inte droppande kranar, dom brukar jag laga eller byta ut.
Men oavsett så får det nog droppa ganska länge utan att någon använder vatten i huset innan man lyckas få en isplugg i ett 110 rör med rätt lutning.
 
Det tråkiga i det hela är att röret passerar diket och där blottas röret. Hade det varit mitt på gräsmattan hade de kunnat fylla på fyllnadsmassor.
Kommer min mamma få igenom en reklamation?
 
wildeside
W wuditlooklike skrev:
Det tråkiga i det hela är att röret passerar diket och där blottas röret. Hade det varit mitt på gräsmattan hade de kunnat fylla på fyllnadsmassor.
Kommer min mamma få igenom en reklamation?
Ja en reklamation borde inte vara något problem, eftersom avloppet inte är förlagt fackmannamässigt.
Förutsagt att inte entreprenören avrått och din mamma godkänt förläggningen eller liknande.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.