Hej

jag har tänkt klä in mina skorsten i plåt och även installera taksäkerhet då jag fick anmärkning av sotaren att det saknas och måste åtgärdas före nästa beskitning. Har fått offert från skorstensskyddaren.se men hade gärna fått tips av någon här på forumet alterativa företag inom göteborgsområde som kan hjälpa med det. Det offert jag fick är på :
inklädnad av skorsten och skorstensskydd där vi behåller plåten mot taket som målas.
11900:- st ink moms efter rot monterat och klart.
Takstege med glidskydd 9000:- ink moms efter rot monterat och klart.
Stege på skorsten 9900:- ink moms efter rot monterat och klart.
Totalt för hela blir 42300:- ink moms efter rot monterat med material.

Har ingen aning om det är dyrt eller bra pris. Men tänker mig att det kanske finns fler som kan hjälpa med det.

Tacksam för all tips
lägger in lite bilder hur det ser ut
 
  • Obehandlad skorsten på rött tegeltak mot himmel, behov av ommålning och taksäkerhetsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skorsten på röd takpannor med himmel och träd i bakgrunden innan klädning och taksäkerhetsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rött tegeltak med skorsten som behöver plåtinklädnad och taksäkerhet, mot blå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det är ju 2 skorstenar , vad ingår i priserna och vilken skorsten skall kläs in och vart skall taksäkerheten sitta
 
Hej
Båda skorsten ska ha plåtinklädnad och taksäkerhet ska vara på den vita skorstenen
 
Skall du klä in hela skorstenarna och har taksäkerhet är det ett riktigt bra pris. Jag hade.nog tagit runt 60000
Men då ingår det ställning . Den vita skorstenen ser ju jättehög ut så där.begövs det nog byggas ställning
 
  • Gilla
Antti Säisä och 1 till
  • Laddar…
En nyfiken fråga; hur gammalt är taket?
 
Många år. 30+ kanske. Det är tegel pannor. Tillbyggnaden är från 70 talet . Huset från 1947
 
DayM DayM skrev:
Många år. 30+ kanske. Det är tegel pannor. Tillbyggnaden är från 70 talet . Huset från 1947
Min nyfikenhet kom av att taket såg rätt gammalt ut och kanske borde bytas ganska snart. Jag tänkar att det isåfall är bättre att skjuta upp skorstensfixet tills det är dags för takbyte.
 
Ja det är rätt gammalt. Men tegelpannor håller bra. Och tidigare ägare har byt några pannor under åren. . Det ser gammalt på grund av skit på pannan. Ska beställa rengöring till nästa år
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.