Vi bröt strömmen till ett rum hemma för att plocka bort doslock osv vid målningsarbete. Samma brytare går också till köket, när vi slog på strömmen igen så vill en av tre lampor i köksbänksbelysningen från IKEA inte släckas. Det är fjärrkontroll till dom, de två andra reagerar. Hittar ingen manuell strömbrytare på dom.

Någon som vet om man kan släcka dom manuellt?
 
  • IKEA köksbänksbelysning tänd över kakelvägg, utan manuell strömbrytare synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett vitt doslock för eluttag utan synlig strömbrytare på en vit yta, relaterat till frågan om manuell avstängning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Genom att bryta strömmen kanske ;) Jag tror inte att det finns en mekanisk strömbrytare på denna lampa. Men den verkar vara några år gammal och det går inte att säga något utan att ha bruksanvisningen. Det du dock kan prova är att återställa den trådlösa kommunikationen, dvs "para" ihop lampa och puck igen. Men då behöver man bruxet för att veta hur man gör... Om du kan leta upp en modellbeteckning så kanske det finns en chans att hitta något på nätet.
 
Som Bo skriver ovanför behöver du nog para ihop fjärrkontrollen med lampans trådlösa driver. Nu kan det vara annorlunda, så bäst är väl att hitta en bruksanvisning online, men för deras nya LED-drivers så får man hålla fjärrkontrollen några centimeter ifrån LED-drivern och hålla in knappen för parning på strömbrutaren i 15 sekunder (denna knapp sitter under batteriluckan på de fjärrkontroller jag har)
 
Kikat i bruksanvisningen (hittade den online) men inte hittat något nyttigt där.
 
BirgitS
MG_88 MatGab skrev:
Kikat i bruksanvisningen (hittade den online) men inte hittat något nyttigt där.
Menar du att det verkligen inte står något om att para ihop fjärrkontrollen med en enhet?
I så fall låter det som fel manual för det står då i de manualerna som kom med våra enheter. Dock är det ju andra enheter så jag vet ju inte om det som står där är samma som för dig.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Menar du att det verkligen inte står något om att para ihop fjärrkontrollen med en enhet?
I så fall låter det som fel manual för det står då i de manualerna som kom med våra enheter. Dock är det ju andra enheter så jag vet ju inte om det som står där är samma som för dig.
Jo, det stod faktiskt. Till mitt försvar aningen otydligt :lying:.
 
A
Kinesisk elektronik håller inte länge
 
MG_88 MatGab skrev:
Kikat i bruksanvisningen (hittade den online) men inte hittat något nyttigt där.
Hej! Har samma problem! Vad heter den belysning du har? Jag har samma men har glömt vad den heter. Tänkte hitta bruksanvisningen på nätet. Vore super om du ser detta och kan skicka namnet på belysningen. Ha en fin kväll! :)
 
Knappen är typ som ett knappnålshuvud och sitter på armaturen, tryck där och sedan på fjärren.
Detta är taget ur minnet då jag nyligen hjälpte en bekant med samma problem.
 
  • Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
O det här känner jag igen! Fick para om min fjärr varje gång strömmen hade gått. Jag hade en liten liten knapp på drivern (den gråa boxen som driver armaturerna - om du har en sån?)

Ett tryck på den lilla knappen... sedan hålla in knappen på fjärren ca 3-5sek... Så va det klart!

Kanske det hjälper :D
 
  • Gilla
Ylsan
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Knappen är typ som ett knappnålshuvud och sitter på armaturen, tryck där och sedan på fjärren.
Detta är taget ur minnet då jag nyligen hjälpte en bekant med samma problem.
Tusen tack för svar! Ska testa! Hoppas jag grejar det! :)
 
Pear4Life Pear4Life skrev:
O det här känner jag igen! Fick para om min fjärr varje gång strömmen hade gått. Jag hade en liten liten knapp på drivern (den gråa boxen som driver armaturerna - om du har en sån?)

Ett tryck på den lilla knappen... sedan hålla in knappen på fjärren ca 3-5sek... Så va det klart!

Kanske det hjälper :D
Tack snälla! Ska se om jag har nån driver. Hoppas jag kan fixa det! :)
 
  • Gilla
DakerScania
  • Laddar…
MG_88 MatGab skrev:
Har för mig att det var denna manual jag använde:

[länk]
Tack vad snällt! Jag lyckades fixa det! :)
 
  • Gilla
oscar_uppsala
  • Laddar…
D
MG_88 MatGab skrev:
Har för mig att det var denna manual jag använde:

[länk]
Varmt tack, det löste även strul hos min partner i köket! Lampan har stått på nåt år - till nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.