BirgitS
L Lappkattfot skrev:
Jag har uttryckt mig fel. Jag menade inte klädkammare som klädkammare utan mer att det ser ut som en klädkammare. Där ska exet kunna stänga in sig och ha sina grejer. Han ska kunna stänga in sina grejer och han ska inte besvära barnet genom att gå ut via hennes dörr.
Men ska exet kunna vistas i det rummet mer än några få timmar så måste det ju finnas ventilation.
 
  • Gilla
eb86 och 1 till
  • Laddar…
L Lappkattfot skrev:
Jag menade inte klädkammare som klädkammare utan mer att det ser ut som en klädkammare. Där ska exet kunna stänga in sig och ha sina grejer.
Förresten: Varför skall "exet" bo hemma hos dig om ni ändå inte tål varandra?
 
  • Gilla
Putt och 2 till
  • Laddar…
N
Hej
Har du tur så finns det en övernattningslägenhet i BRFen, där ex:et kan husera när denne är på besök.

/NorraS
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Förresten: Varför skall "exet" bo hemma hos dig om ni ändå inte tål varandra?
Jag tål honom helt dugligt. Jag vill dock vara ifred och det vill han också :)
 
BirgitS BirgitS skrev:
Men ska exet kunna vistas i det rummet mer än några få timmar så måste det ju finnas ventilation.
Jag såg en sån där ventilgrej som byter ut luften i rummet. Tänkte fixa dit en sån (den kopplas inte till redan existerande ventilation utan är en egen enhet).
 
BirgitS
L Lappkattfot skrev:
Jag såg en sån där ventilgrej som byter ut luften i rummet. Tänkte fixa dit en sån (den kopplas inte till redan existerande ventilation utan är en egen enhet).
Vart tar den använda luften vägen?
Kan du länka till produkten?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Vart tar den använda luften vägen?
Kan du länka till produkten?
Till andra sidan (hallen i detta fall).
 
BirgitS
Och luften kommer också in från hallen, eller?
Hur fungerar det, är det en fläkt?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Och luften kommer också in från hallen, eller?
Hur fungerar det, är det en fläkt?
Ja, från hallen. Och hallen är inte instängd utan luften dit kommer från fönstren. Jag vet inte hur den fläkten fungerar men de lovar att den byter ut luften.
 
Lovar leverantören att beg luft byts ut mot beg luft? Bra sätt att söva exgubben på i en garderob, troligtvis överlever han ;)
 
  • Haha
KnockOnWood
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Lovar leverantören att beg luft byts ut mot beg luft? Bra sätt att söva exgubben på i en garderob, troligtvis överlever han ;)
Men om det inte skulle vara en vägg där så skulle det vara samma luft ändå?
 
BirgitS
L Lappkattfot skrev:
Ja, från hallen. Och hallen är inte instängd utan luften dit kommer från fönstren. Jag vet inte hur den fläkten fungerar men de lovar att den byter ut luften.
Kan du länka till produkten?
Det kan ju vara en intressant lösning för andra.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Kan du länka till produkten?
Det kan ju vara en intressant lösning för andra.
Kan leta fram senare :)
 
L Lappkattfot skrev:
Men om det inte skulle vara en vägg där så skulle det vara samma luft ändå?
Nja, mer instängt, sämre luftombyte alltså. För några nätter per år inga problem, gubben kan väl tälta annnars.
 
BirgitS
L Lappkattfot skrev:
Men om det inte skulle vara en vägg där så skulle det vara samma luft ändå?
I sovrummet finns det ju tilluft i ena änden och frånluft i andra så det blir ju ett luftflöde genom sovrummet. När du sätter in en vägg så blir det ett utrymme som bara har en ventilationsspringa under dörren och det blir inget luftflöde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.