Hej på er alla kämpare... jag undrar om nån har erfarenhet om biltemas robotgräsklippare. Jag funderar på att köpa en. Har ni testat maskinen? Är det värt pengarna? För vad jag ser är att varan är lockande.. eller bortkastade pengar? Tack.:)
 
Jag har haft den en månad ungefär. Har man en plan och enkel tomt hade jag inte tvekat att köpa den. Mjukvaran den levereras med är dock kass. Men uppdaterar man den till senaste mjukvaran så löser det dom flesta problem den har. Jag skulle rekommendera att man stänger av zonklippning och kantklippning om man inte behöver det, så slipper man mycket problem med. Jag har en ojämn och backig och komplicerad tomt. Men den fixar att klippa den iaf. Den fastnar dock nånstans varje dag för mig ännu. Men dels klipper den mycket. Och sen fastnar den på ställen där jag kräver mer av den än den är gjord för. Det minskar ju dock efterhand som man fixar till tomten.
 
Hmm.. min tidigare Bosch Indego (första upplagan från 2012/3) betedde sig ungefär som GVR4 beskriver sin klippare. Fastnade allt som oftast någonstans. Nuvarande Gardena som jag körde igång för ett par månader sen har fastnat totalt 2 ggr. Båda gångerna på samma ställe, så där har jag ju anledning att fixa hålet men i övrigt utför den precis det jag vill att den ska göra utan att jag måste springa och passa hela tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.