Lycka till..(y)
 
Nya fästet har en fast kil. Axeln ska ha en lös kil.
Du kan inte tvinga på fästet efter som kilen inte kan komma in i spåret.... Fästet du har är för en axel med spår hela vägen ner,
 
C Christer Virgin skrev:
Tack för svar men resten sitter en bit in i gängan, det går inte att komma åt med körnare. Sitter bulten i vevaxeln eller är det en växel mellan?
Har du svets så prova att svetsa fast en mutter, eller lägg bara svets på skruven, så kanske den lossnar med hjälp av värmen
 
Ja, men resten sitter ca 1 cm in i gängan. Kanske svetsa fas kniven i stället?
 
Nja men det beror väl på hur gammal den är..

Borr och i med en grispitt, men köp gärna en 4kantig inte dom vanliga som är typ vänstergängade.
Eller köp en vänsterborr
Börja med ett lagom hål sen kan du ju prova slå i en torx bits och se om det släpper
Men det gör det väl troligen inte
 
Javisst, ska prova att dra ut den med borra och grispitt
 
Värme brukar vara bra, spraya på rostlösning några dagar

Drog du av den?

Eller är skruven vänstergängad? Drog åt mitt blad för nån dag sen men kommer inte ihåg :D
 
nino nino skrev:
Värme brukar vara bra, spraya på rostlösning några dagar

Drog du av den?

Eller är skruven vänstergängad? Drog åt mitt blad för nån dag sen men kommer inte ihåg :D
Klippte i ett lite för högt gräs, motorn fick jobba hårt. Började med lite skrammel och sedan lossnade kniven. Verkar också som om hålet blivit slipat och är för stort. Troligen har bulten snurrat i hålet och skadat gängen. Själva bulten har inte kunnat hittas. Har köpt ny bult, original, men det tar stopp på halva längden.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
C Christer Virgin skrev:
Klippte i ett lite för högt gräs, motorn fick jobba hårt. Började med lite skrammel och sedan lossnade kniven. Verkar också som om hålet blivit slipat och är för stort. Troligen har bulten snurrat i hålet och skadat gängen. Själva bulten har inte kunnat hittas. Har köpt ny bult, original, men det tar stopp på halva längden.
Hur lång är bulten?
Klippo har två längder 50 eller 32 mm.
Själv så har jag också problem att få loss knivtallriken. Klippo G7. Bulten sitter stenhård, rost... så nu slirar hylsen. Skruvutdragare är det enda som kan gå?
 
O ollefisk skrev:
Hur lång är bulten?
Klippo har två längder 50 eller 32 mm.
Själv så har jag också problem att få loss knivtallriken. Klippo G7. Bulten sitter stenhård, rost... så nu slirar hylsen. Skruvutdragare är det enda som kan gå?
Uppdatering: bulten var av i hålet. Borrade ett hål i bultresten och sedan drog ut med en " grispitt" nu är det löst
 
Redigerat:
  • Gilla
ollefisk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.