Har ett mindre fönster högt upp på gaveln och vars pivåupphängning gått sönder. Har skaffat nya skenor. De byggare jag frågat kräver komplett byggställning vilket jag kan förstå. Jobbet kan annars göras på 30 minuter.

Programmet Dragons Den Sverige visade för ett par år sedan en uppfinning där man skulle kunna lyfta/fixa fönstret innifrån utan byggställning.

Någon som känner till detta?
 
Prylen från TV känner jag inte till.

För ett kort jobb är det ofta både billigare och bekvämare att hyra en liten skylift. Jag hyrde för ett par år sedan för 1200 per dygn. De har inbyggd framdrivning så du kan köra fram den på tomten. Det måste vara någorlunda plant för att köra den.
Annars, leta efter en snickare som själv har byggnadsställning. Fortfarande en kostnad på kanske två timmar för transport och montering, men mycket billigare än hyrställning.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
C
Känner inte till uppfinningen, men har plockat ur utåtgående fönster högt upp, och det är vanskligt. De väger mer än vad man tror. Men det räcker väl med en rullställning?
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Tyvärr är det opraktiskt med skylift då den måste vara så stor att den når från gatan.

Men jag avvaktar.....;).... Tejpad lapp att fönstret inte får öppnas!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.