P Perha skrev:
NU ska det ha skickats och ska levereras imorgon, äntligen! :)
Återkoppla hur det går! Vi kan ju dela problem och synpunkter här. Du ligger ju några veckor före mig. //Per
 
  • Gilla
Perha
  • Laddar…
P Per i Hamrånge skrev:
Återkoppla hur det går! Vi kan ju dela problem och synpunkter här. Du ligger ju några veckor före mig. //Per
Det låter super! Vi har precis fått leveransen nu och min fru hann precis få in 350 kg kök i huset innan hällregnet kom :p Återkommer när vi börjat bygga, men bara att pinga när du fått din leverans och vill ha lite tips :)
 
  • Haha
stefancrs
  • Laddar…
P Perha skrev:
Det låter super! Vi har precis fått leveransen nu och min fru hann precis få in 350 kg kök i huset innan hällregnet kom :p Återkommer när vi börjat bygga, men bara att pinga när du fått din leverans och vill ha lite tips :)
Fick leveransen igår.
Detta är ju ett litet kök 3,5m långt, inga överskåp. Så inga volymer att tala om. MEN, vilket plockepinn. Hundra tals bitar.
De större är numrerade, så man får anta att alla med samma nummer ska bli ett skåp....
Jag beställde obehandlat och alltså inte monterat (bara lådor och luckor). Hur beställde ni?
Obehandlade trädelar till köksskåp utspridda på ett verkstadsgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Obehandlade träköksluckor och lådfronter staplade i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Elida Nordin och 1 till
  • Laddar…
P Per i Hamrånge skrev:
Fick leveransen igår.
Detta är ju ett litet kök 3,5m långt, inga överskåp. Så inga volymer att tala om. MEN, vilket plockepinn. Hundra tals bitar.
De större är numrerade, så man får anta att alla med samma nummer ska bli ett skåp....
Jag beställde obehandlat och alltså inte monterat (bara lådor och luckor). Hur beställde ni?
[bild]
[bild]
Vi köpte på samma sätt och hade lite större kök så blir en del sortering :) Men nu har vi satt alla moduler iaf. På det stora hela har det gått bra, men varit en del utmaningar också och saker som måste rättas till. Vet inte om du sett det, men skickar DM med lite mer info.
 
P Perha skrev:
Vi köpte på samma sätt och hade lite större kök så blir en del sortering :) Men nu har vi satt alla moduler iaf. På det stora hela har det gått bra, men varit en del utmaningar också och saker som måste rättas till. Vet inte om du sett det, men skickar DM med lite mer info.
Såg att du skickat pm. Vet inte hur man hittar det:(
 
P Perha skrev:
Vi köpte på samma sätt och hade lite större kök så blir en del sortering :) Men nu har vi satt alla moduler iaf. På det stora hela har det gått bra, men varit en del utmaningar också och saker som måste rättas till. Vet inte om du sett det, men skickar DM med lite mer info.
Har spenderat ett par dagar med att olja in trät.
I dag när jag skulle börja montera ett skåp så upptäckte jag att det saknas laxstjärtprofil på alla bitar som ska ha det. Dvs bottenstyckena. Laxspåren finns i sidorna. Inte en chans att jag får ihop det.
Blir ett intressant samtal med Snek imorgon.
Grrrr :mad:
 
Redigerat:
  • Ledsen
  • Wow
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P Per i Hamrånge skrev:
Såg att du skickat pm. Vet inte hur man hittar det:(
Du når dina PM via P-ikonen uppe i högra hörnet och i den menyn välja Inkorg.
 
P Per i Hamrånge skrev:
Såg att du skickat pm. Vet inte hur man hittar det:(
P Per i Hamrånge skrev:
Har spenderat ett par dagar med att olja in trät.
I dag när jag skulle börja montera ett skåp så upptäckte jag att det saknas laxstjärtprofil på alla bitar som ska ha det. Dvs bottenstyckena. Laxspåren finns i sidorna. Inte en chans att jag får ihop det.
Blir ett intressant samtal med Snek imorgon.
Grrrr :mad:
Back on track. Efter samtal kommer köksleverantören tillverka nya bitar med laxstjärt och de kommer skickas om någon vecka. Funkar det så är jag fortfarande på planen.
 
  • Gilla
Perha
  • Laddar…
P Per i Hamrånge skrev:
Back on track. Efter samtal kommer köksleverantören tillverka nya bitar med laxstjärt och de kommer skickas om någon vecka. Funkar det så är jag fortfarande på planen.
Skönt! Vi har tillfälligt tagit paus men kommer hugga tag i ”det sista” nästa vecka. Allt utrett med Snek so far så hoppas på slippa missöden under spurten :)
 
Bra där. Fick de nya bitarna idag. Innser nu att högskåpet även har laxförband i toppen. Inte bara botten. Blir nog till att fixa det själv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.