Grejar lite med ett gammalt skjul i trädgården, säkert från 1960-talet. En liten tillbyggnad gjord av en tidigare ägare har använt 70x45 till takbjälke på ett ställe medan det är 95x45 på resten. Jag har några 70x45 liggande. Kan jag spika upp en till 70x45 bredvid eller gör det varken till eller från?
Reglarna är 2,80 och det är ett enkelt pulpettak med korrugerad plåt på glespanel.
 
Om det inte är risk att slå i huvudet så kan du skruva fast den under den befintliga, det ger mindre nerböjning än om du sätter den bredvid.
 
Ja, det förstås. Det skulle vara lättare att sätta den bredvid men livet är inte lätt jämt. :)
 
T Trrttsch skrev:
Ja, det förstås. Det skulle vara lättare att sätta den bredvid men livet är inte lätt jämt. :)
Varför då göra det svårare, om det fungerar bra nu behöver du väl inte ändra eller komplettera skjulet?
 
Jag hittade en 180x45 och satte upp den bredvid. Kunde ju kluvit den med farsans bordssåg men var för lat. :)
 
T Trrttsch skrev:
Jag hittade en 180x45 och satte upp den bredvid. Kunde ju kluvit den med farsans bordssåg men var för lat. :)
Ovanlig dim men den bör ju bära bra om den är vettigt upplagd.
Du kanske kan ta en bild så vi får se resultatet?
 
Det är på en öppen del med tak att ställa skottkärran under. Det satt några liggande panelbrädor som dolde och höll ihop.

Detalj av träkonstruktion under tak med synliga balkar och liggande panelbrädor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.