Nissens
E elmont skrev:
Alla elfirmor som jag känner till har en "kanal" till sina pågående jobb alla dagar i veckan,i alla fall under ordinarie arbetstid. Och skulle det vara ett enmansföretag så brukar dom ställa upp oavsett dag och tid, i alla fall med att svara på ett telefonsamtal som tar 5 minuter.
TS har väl lite mer medmänsklighet än du helt enkelt. Jag håller med TS, det känns inte bra att terrorisera hantverkaren när denne har bett om att inte bli kontaktad på sin resa.
 
  • Gilla
Müssli och 8 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Alla elfirmor som jag känner till har en "kanal" till sina pågående jobb alla dagar i veckan,i alla fall under ordinarie arbetstid. Och skulle det vara ett enmansföretag så brukar dom ställa upp oavsett dag och tid, i alla fall med att svara på ett telefonsamtal som tar 5 minuter.
jag hade alla dagar i veckan arbetat med det företaget du jobbar på med kanaler in under ordinarie arbetstid.
för varenda satans gång jag försöker få tag i elektriker och gå igenom larm/tidkanaler mot styr hänvisar dom mot handling...
Bara för en elektriker att förstå att support med mbus/mbus ingår i dennes lev, då dom tjänat pengarna på försäljningen av ex elmätare har jag svårt med.

El handlingar dessutom, KFU/PM har man ofta missat att få med... :)

och jobbar EE i en utförande får man ju kalla handen ännu kallare upptryckt i nyllet
 
Skulle aldrig förutsätta att elektrikern svarar på en helg eller semester. Klart att grabben ska få vara lite ledig..

En liten uppdatering gällande bilningen och spårningen. Tog bort rätt mycket mer än nödvändigt och hoppas att det gillas av elektrikern när han kommer tillbaka. Armering utav helvete i taket var det bara..
 
  • Öppet utrymme i taket där betong har bilats bort för att förbereda installation av el med synlig armering och kablage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Müssli och 2 till
  • Laddar…
Du tror inte att armeringen har ett syfte?
 
  • Älska
  • Gilla
Mikedigitize och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Du tror inte att armeringen har ett syfte?
haha såklart, jobbat som konstruktör så har full koll ;-) sågade mitt i ett järn en meter vilket inte var så kul.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Han dricker väl upp alla pengar han har förtjänat på att sälja el-materiell till 4 gånger överpris. Köper du ett uttag genom elektrikern så betalar du en extra paraplydrink på Kanarieöarna.
En lite fråga hur får du pengar till alla räkningar och sånt?
 
E Erik-Persson skrev:
Ingen elektriker har väl någonsin skyldighet att svara på frågor utanför arbetstid?
Normalt är att företagare är anträfbara på något sätt, sms, mail, telefonsvarare mm, även vid ledighet av något slag.
Däremot är det normalt att anställd personal har sin ledighet som en frizon. Det är inte troligt att TS fråga är riktad till anställd personal som råkar vara ledig.
 
E Erik-Persson skrev:
Ingen elektriker har väl någonsin skyldighet att svara på frågor utanför arbetstid?
bra hjälp....
 
lasse l1 lasse l1 skrev:
bra hjälp....
?
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
B Bernt Ö97 skrev:
Normalt är att företagare är anträfbara på något sätt, sms, mail, telefonsvarare mm, även vid ledighet av något slag.
Däremot är det normalt att anställd personal har sin ledighet som en frizon. Det är inte troligt att TS fråga är riktad till anställd personal som råkar vara ledig.
Normalt för vem?
Jag svarar sällan på okända nummer efter arbetstid och speciellt inte på helgen. Jobbat som egenföretagare i över 15 år och uppskattar min ledighet för mycket.
I början var jag mer anträffbar och svarade jag under helgen så kopplades jobbskallen på några timmar helt i onödan.
Som tur är har de flest av mina kunder tillräcklig respekt (precis som TS) för att inte störa under ledighet.
Visst, skulle någon skicka ett sms om något akut ringer jag givetvis upp men i 99 fall av100 kan frågan vänta till ordinarie arbetstid.
Sen är vi alla olika, det finns säkert elektriker som inte har något emot samtal på kvällar och helger. Jag är inte en av dem... ;)
 
  • Gilla
  • Älska
Virreman och 4 till
  • Laddar…
Müssli Müssli skrev:
Normalt för vem?
Jag svarar sällan på okända nummer efter arbetstid och speciellt inte på helgen. Jobbat som egenföretagare i över 15 år och uppskattar min ledighet för mycket.
I början var jag mer anträffbar och svarade jag under helgen så kopplades jobbskallen på några timmar helt i onödan.
Som tur är har de flest av mina kunder tillräcklig respekt (precis som TS) för att inte störa under ledighet.
Visst, skulle någon skicka ett sms om något akut ringer jag givetvis upp men i 99 fall av100 kan frågan vänta till ordinarie arbetstid.
Sen är vi alla olika, det finns säkert elektriker som inte har något emot samtal på kvällar och helger. Jag är inte en av dem... ;)
Att driva företag framgångsrikt innebär att vara marknadsorienterad. Som du kanske noterade skrev jag: "vara anträffbar på något sätt". Det innebär inte att man sitter med näsan i telefonen och alltid personligen svarar direkt. Det fins många sätt att vara anträffbar utan direktkontakt. Dessutom var TS bekymrad av att han inte fick kontakt.
Lycka till med ditt företag och din affärsidé.
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
E Erik-Persson skrev:
Ingen elektriker har väl någonsin skyldighet att svara på frågor utanför arbetstid?
Ja som elektriker kan jag intyga det.
Hur skulle det se ut ? En del försöker men få lyckas.
 
Naturligtvis ställer man inte frågan till den enskilde anställde elektriker, utan till installatören/arbetsledning. Det råder fortfarande en konstig tro att elektriker och installatör är samma sak.
Visst kan det vara så men OFTAST är det två helt skilda saker. Och det är installatören/arbetsledning man vänder sig till i normalfallet.
 
  • Gilla
Bernt Ö97
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.