Haft en ny 440 en månad ungefär och har fungerat bra fram tills den en dag stod still mitt på gräsmattan helt död. Inget liv i den öht, inte ens efter att den fått stå i laddstationen. Finns det något man kan kontrollera själv (säkringar, kontakter eller liknande) eller är det bara att lämna in på service, borde ju ha garanti efter så kort tid?
 
T tgladh skrev:
Haft en ny 440 en månad ungefär och har fungerat bra fram tills den en dag stod still mitt på gräsmattan helt död. Inget liv i den öht, inte ens efter att den fått stå i laddstationen. Finns det något man kan kontrollera själv (säkringar, kontakter eller liknande) eller är det bara att lämna in på service, borde ju ha garanti efter så kort tid?
Skulle väl vara huvudströmbrytaren isf. Prova stäng av och sätt på igen. Om den nu inte blivit avstängd på nåt sätt?

Annars bara lämna in på garantin. Du kan egentligen inte göra något själv utan att riskera garantin.
 
  • Gilla
tgladh
  • Laddar…
Mysman Mysman skrev:
Skulle väl vara huvudströmbrytaren isf. Prova stäng av och sätt på igen. Om den ni inte blivit avstängd på nåt sätt?

Annars bara lämna in på garantin. Du kan egentligen inte göra något själv utan att riskera garantin.
Ja testat detta men inte ett livstecken. Jaja, bara att ställa sig i kön då på service.
 
Tror jag hittat felet. Borde det inte vara någon form av lock framför kontakten bredvid strömbrytaren? Letat över hela trädgården om jag kan se att denna har lossnat men inte hittat något. Vad är det för kontakt där, och min misstanke är att om det är något som har med färdigställande av maskinen inför leverans är då att det inte funnits ett lock där från leverans. Svårt att bevisa men jag har inte varit där och gjort något och tittade inte där när jag satte igång maskinen utan ställde den på plats i laddstationen, slog på huvudbrytaren och körde igång den.
 
  • Närbild på en gräsklippares underdel visar en öppen kontakt bredvid en strömbrytare, gräsrester syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stämmer, det ska sitta ett gummilock där.
 
  • Gilla
tgladh
  • Laddar…

Bästa svaret

Aha, troligen kortis pga. vatten där. Ser ut som en USB-port kanske för diagnos/uppdatering etc.
Plastlock med orange gummitätning skall sitta fast i gummiflärpen där. Öppen USB-port på en smutsig utrustning med saknat plastlock och synlig orange gummitätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tgladh
  • Laddar…
Tack för bild hur det ska se ut. Med tanke på hur den ser ut att sitta är det inte något som borde fallit av utan nåt som saknats från början. Blir till att kolla upp det med de som levererade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.