Erkänner att jag har slarvat. Borde tagit bort det med detsamma. Nu har jag putskladd på ett fönster. Lite på glaset och mycket på karmen. Det har hunnit härda och sitter som berget. Vill undvika repa glas eller nymålad målning. Hur gör jag?
 
Jag svarar mig själv. Jag använde 24%ig ättikssprit. Eftersköljde flödigt med vatten och mjuk trasa. Från glaset gick det lätt att få bort, men på träet fick jag gno ordentligt. Gick att få bort, men det hade varit bättre att ta bort innan det härdade!
 
  • Gilla
impendill och 1 till
  • Laddar…
Sommartorparn Sommartorparn skrev:
Jag svarar mig själv. Jag använde 24%ig ättikssprit. Eftersköljde flödigt med vatten och mjuk trasa. Från glaset gick det lätt att få bort, men på träet fick jag gno ordentligt. Gick att få bort, men det hade varit bättre att ta bort innan det härdade!
jag har fått betongskvätt på mitt fönster. Tänker prova med ättika så som du. Sprayade du på ättikan eller hur gjorde du ?
 
Tog ättikan på en trasa. Spraya går förstås också, men se till att du inte andas in det!
 
  • Gilla
impendill
  • Laddar…
Sommartorparn Sommartorparn skrev:
Tog ättikan på en trasa. Spraya går förstås också, men se till att du inte andas in det!
tack jag ska prova
 
EddieHansson
Gnugga inte. Betongen och cementen repar glaset.
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
Gnugga inte. Betongen och cementen repar glaset.
hur ska jag då göra ? i värsta fall får jag väl polera glaset .
 
I impendill skrev:
hur ska jag då göra ? i värsta fall får jag väl polera glaset .
För mig gick det bort från glaset utan att gnugga. Tvättade flödigt med ättikan. Alltså inte bara fukta utan riktigt blött på trasan. Tror inte det repade.
 
  • Gilla
EddieHansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.