Hej

vill fixa rinnande vatten i sommarstugan. Idag ställer vi in en 10L dunk på diskbänken men de vore toppen att ha rinnande vatten från kran. Vi har en blandare i diskbänken som inte används. Tänkte sätta en tryckvattenpump från dunk till blandaren men hittar bara 12v’s pumpar.

några tips? Hittar heller ingen bra transformator som skulle kunna funka...

tack
Martin
 
Hej. Hittade du någon bra lösning? Går i samma tankar själv.
 
Det finns 10litersdunkar med tappkran. Du blir förstås inte av med dunken på bänken men ändå en långt enklare lösning än den du frågar om
 
Skulle nog ändå satsa på en 12 volts pentrypump och köra transformator. Varför? De ger lagom flöde när man har ont om vatten, startar automatiskt när du öppnar kranen, tar ingen plats.
 
  • Gilla
rayab
  • Laddar…
Ö Ö-kvinna skrev:
Det finns 10litersdunkar med tappkran. Du blir förstås inte av med dunken på bänken men ändå en långt enklare lösning än den du frågar om
Ja den använder jag idag men vill använda vanlig kran som startar automatiskt och som är kopplad till diskmaskin.
 
T topmount skrev:
Skulle nog ändå satsa på en 12 volts pentrypump och köra transformator. Varför? De ger lagom flöde när man har ont om vatten, startar automatiskt när du öppnar kranen, tar ingen plats.
Ja det är denna lösning som jag troligtvis kommer gå för om jag hittar en vettig pump.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.