Någon som byggt/bygger med Fiskarhedenvillan (särskilt Tranan är vi intresserade av) som kan dela med sig av lite erfarenheter? Vad har varit bra? Vad har varit dåligt? Hur har ni upplevt servicen? Hur upplever ni kvaliteten på er villa? Om någon har bilder och priser att dela med sig av så är det också bra  :)
 
Lyfter upp tråden igen. Offert på Tranan har vi nu och även på Morkullan och Vråken.
Ni som byggt Tranan eller någon annan villa från Fiskarheden, vilka tillval/ändringar har ni gjort? Är det något som ni ångrar att ni valde eller inte valde?
 
Hejsan! Vi planerar bara att bygga än så länge. Letar tomt och hoppas kunna börja bygga inom ett år i alla fall. Tranan är vårt favorithus. Du skriver att ni fått offert på det. Får jag fråga hur mycket det skulle kosta och för vilka delmoment i så fall? Jag vet att summan för oss kan bli en helt annan beroende på tomt och län etc, men det skulle ju ge en fingervisning i alla fall.

Om vi väljer Tranan när det blir dags att ta beslut kommer vi att bygga in balkongen, så att allrummet uppe och hallen nere blir lite större istället. Jag tycker det är väldigt mycket snyggare än en balkong och vad ska vi med balkong till när vi har trädgård? Och vi vill ha klädkammare under trappan som då blir lite större i och med inbygganden och med fönster i.

Vi kommer också att ändra på köket från ordinarie planlösningen. Vi vill ha mer köksskåp och bänkar med öppet under överskåp (med vitrindörrar) mot vardagsrummet där vi kommer ha vårat enda matbord. Ingen matplats i köket alltså. Fler skåp (lådor) istället.

Har ni bestämt er nu? Har ni börjat bygga?

/ Fille
 
Hej! Ja vi har bestämmt oss, och det blir inte Fiskarheden vi kommer bygga med utan det blir Bra hus. Vårt hus (Korsgården) kommer vecka 46-47.
Sen vi fick offerten från FH så har dom höjt priserna, ca 4-5% tror jag.
Men här kommer våra priser:
Material: 653 000:-
Grund: 187 000:-
Åtag 1: 139 500:-
Åtag 2: 112 000:-
Åtag 3: 84 000:-
Åtag 4: 69 500:-
Åtag 5: 65 500:-
VVS: 143 000:-
EL: 86 000:-
Golv: 107 000:-
Målning inv: 51 000:-
Målning utv: 45000:-
TOTALT: 1 742 500:-

Men priserna kan du nog ta med en stor nypa salt då det tillkommer en hel del. Bland annat har dom en dålig frånluftsvärmepump, dålig isolering i ytterväggar och el-radiatorer på övre plan som standard. Räkna med minst 150 000:- till om du vill ha vattenburen värme på övreplan och en hyffsad värmepump. Dom har heller inte kaklade våtutrymmen som standard så räkna med minst 60 000:- till för det, o.s.v.

Men jag kan hålla med om att Tranan är ett fint hus :).

Kolla in vår hemsida får du se hur huset vi ska bygga kommer se ut. Rätt likt tranan, fast finare :D
 
Er hemsida hittade jag samtidigt som ditt inlägg igår :-D Var genast och kikade på Bra Hus. Jag hittade inget hus som var riktigt rätt för oss, men kanske med lite ändringar här och var. Korsgården var väldigt fint (om man öppnar mellan kök och vardagsrum), men vi vill ha 4 sovrum på övervåningen, så det skulle bli mycket ändringar...

Har Bra Hus bättre standard än Fiskarhedenvillan, till ungefär samma pris alltså?

Men vad spännande att huset är på gång! *avis* :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.