Hej,

Jag ska snart lägga spårat golvspån och lägga LK golvärmeslang och koppla till deras minishunt, så långt allt ok.

Rummet i fråga är en gillestuga i källaren på ca 30m2 där långsidan är oisolerad medans bakre väggen är isolerad med isodrän. Andra långsidan är en innervägg och ytterväggen är isolerad lättbetong.

Långsidan och inre kortsidan ska jag regla upp väggar med luftspalt och sätta plyffa/gips

Så, nu till frågan/mina tankar, för att undvika att det blir för varmt i klädkammare och förrådet så är tanken att inte dra slingor där, se bild, utan bara låta tillopp och retur passera rummet. De olika färgerna på slingorna representerar olika slingor, slinga 1 och slinga 2 tex.

1, hur stor tempskillnad kan det bli mellan det stora utrymmet och klädkammare/förrådet ?

2, bör man undvika detta av någon anledning?

3, andra saker jag bör ta hänsyn till??

Tacksam för all input!

Mvh
 
  • Handritad skiss av rum med planerad golvärmeslinga, undantaget områdena klädkammare och förråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ingen som har någon idé/ tanke om detta?

Kan inte vara helt ovanligt att man bygger förråd/klädkammare i ett större utrymme och vill undvika alltför varmt i dessa små utrymmen. Så någon bör ha haft samma frågeställning tänker jag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.