Det är taget. Vad tror du om området till vänster där guidekabeln inte går? Där är det som smalast cirka 2,5 meter.
 
N Niklas12343 skrev:
Det är taget. Vad tror du om området till vänster där guidekabeln inte går? Där är det som smalast cirka 2,5 meter.
Slumpen får leda klipparen dit och därifrån.
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
N Niklas12343 skrev:
Vad tror vi om detta?
Som sagt, dra den mer rakt diagonalt ut mot häcken.
Om du sedan sätter en av startpunkterna någon meter ut från laddstationen och laborerar lite med startvinklarna borde den kunna komma ut i området utan guide tillräckligt mycket ändå.
 
  • Gilla
Niklas12343
  • Laddar…
Det finns väl fler alternativ än guide hur roboten ska starta. Backa ut x meter, vrid x grader så kan man leda den till utrymmet till vänster.
Min 230 backade ut 2 meter och vred 172 grader och oftast prickade en smal passage 17 meter bort.
Numera går den på guiden
Öglan vid laddstationen skulle jag räta ut.
Protte
 
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Slumpen får leda klipparen dit och därifrån.

Uppdaterad version, vad, tror du om detta förutsatt att avstånden mellan guidekabel och begränsning lirar enligt manualen?
 
  • Flygbild av en trädgård med markerade gränser och alternativa rutter för guidekabel till robotgräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
prototypen prototypen skrev:
Det finns väl fler alternativ än guide hur roboten ska starta. Backa ut x meter, vrid x grader så kan man leda den till utrymmet till vänster.
Min 230 backade ut 2 meter och vred 172 grader och oftast prickade en smal passage 17 meter bort.
Numera går den på guiden
Öglan vid laddstationen skulle jag räta ut.
Protte
Se gärna min uppdaterade kartbild om du tycker det ser vettigt ut? Tack på förhand
 
D droidekas skrev:
Som sagt, dra den mer rakt diagonalt ut mot häcken.
Om du sedan sätter en av startpunkterna någon meter ut från laddstationen och laborerar lite med startvinklarna borde den kunna komma ut i området utan guide tillräckligt mycket ändå.
Se gärna min uppdaterade kartbild och se vad du tycker, tack på förhand.
 
N Niklas12343 skrev:
Uppdaterad version, vad, tror du om detta förutsatt att avstånden mellan guidekabel och begränsning lirar enligt manualen?
Ett väldigt virrvarr med streck.
Testa och se hur det funkar. Det ser trång ut på vissa ställe.
4 kablar inom begränsat område.
 
Känns inte som jag har så mycket alternativ,

Men det är ju två alternativ. Något som ser bättre ut?
 
N Niklas12343 skrev:
Känns inte som jag har så mycket alternativ,

Men det är ju två alternativ. Något som ser bättre ut?
Alt. 1, röd, ser lite bättre ut. Då slipper du att ha 4 kablar inom begränsat utrymmet vid trappan.
 
Tack för alla dina inputs!!
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
N Niklas12343 skrev:
Tack för alla dina inputs!!
Jag står inför en ganska liknande situation med en u-formad tomt, skall börja leka med vår det up imorgon. Uppdatera gärna med hur det går!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.