A
Nissens Nissens skrev:
Jag hade nog kollat bränslepumpen i nästa steg. Den kan läcka in i vevhuset. Om det är så, så kan den bli orkeslös av för lite bränsle.

Skulle tro att oljan späds ut med bränsle även när du har igång motorn.
Sitter ingen bränslepump på den här modellen, Tanken sitter ovanför förgasaren
 
Du skulle ju kunna prova att låta motorn gå på jämt varv och sen stänga bränslekranen sakta för att lite grovt justera bränslemängden på det viset. Om gången blir renare då så kan du ju utesluta tändningsfel tänker jag. :thinking:
 
Redigerat av moderator:
Nissens
Vilken väg kan bränslet ta från tanken till oljan tänker du?
 
Redigerat av moderator:
Nissens Nissens skrev:
Vilken väg kan bränslet ta från tanken till oljan tänker du?
Bränslet kan ta sig till oljan via insuget och förbi kolvringarna
 
Nissens
G GVR4 skrev:
Bränslet kan ta sig till oljan via insuget och förbi kolvringarna
Men du sade att du har bra kompression, så det låter inte rimligt.
Är det inte en fyrtaktare förresten?
 
Nissens Nissens skrev:
Men du sade att du har bra kompression, så det låter inte rimligt.
Är det inte en fyrtaktare förresten?
Jag är inte ts. Men hursomhelst så är inte kolvringarna vätsketäta. Har man en gravitationsmatad förgasare som läcker invändigt kommer ju bensin hamna i förbränningsutrymmet och sen förbi kolvringarna till slut när motorn står eller om den går väldigt fett.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.