Hej!
Jag skulle montera markiser men då upptäckts att det inte går att fixa för det finns putsskivor i ytterväggar. Det står helt annorlunda i ritningar.När jag vände mig till säljaren att ta reda på hur dem byggt väggen .Efter lång kamp så det var lättbetong som inte räckte då täcktes med skiva. Alltså lättbetong, nätt,tunnputs som redan börjat ses nätter runt om balkongen, fönsterbleck och de flesta ställen och putsen slippat. Huset byggt 2021, putsad fasad med lättbetong och prata på marken .
Undrar om lösning föratt undvika värmen att slippas in för när det är sol så är 35 grader inne och känns som växthus trots ventilation ftx som bör undersökas för de verkar sparat på allt och bara skapat skalen.
Tack på förhand!
 
B
Persienner och ac/luft värmepump?
 
B BSOD skrev:
Persienner och ac/luft värmepump?
Tack för svaret.De är stora fönster och kan inte bygga persienner samt sprickor hit och dit nästan i alla fönster och ytterdörrar. Problemet att de köpt allt utomlands och finns inga garantier som vi fått ta reda på efter köpet men innan då funnit garantier som skulle skickas senare . Det är luft värmepump som vi skall dubbelkolla den snart.
 
B BSOD skrev:
[länk]

Men den släpper ju in värmen, så den måste kombinerad med ac för att sänka temperaturen.
Det är sant men vill inte heller ha solen direkt in i vardagsrummet och köket därför vill montera markiser men det är omöjligt enligt experter.
 
B BSOD skrev:
[länk]

Men den släpper ju in värmen, så den måste kombinerad med ac för att sänka temperaturen.
Hastahome var en av dem som jag anlitat och de avstått. Med gardiner är redan värmen släppt in.
 
Sema Deli1
M Mästare skrev:
Hej!
Jag skulle montera markiser men då upptäckts att det inte går att fixa för det finns putsskivor i ytterväggar. Det står helt annorlunda i ritningar.När jag vände mig till säljaren att ta reda på hur dem byggt väggen .Efter lång kamp så det var lättbetong som inte räckte då täcktes med skiva. Alltså lättbetong, nätt,tunnputs som redan börjat ses nätter runt om balkongen, fönsterbleck och de flesta ställen och putsen slippat. Huset byggt 2021, putsad fasad med lättbetong och prata på marken .
Undrar om lösning föratt undvika värmen att slippas in för när det är sol så är 35 grader inne och känns som växthus trots ventilation ftx som bör undersökas för de verkar sparat på allt och bara skapat skalen.
Tack på förhand!
Jag lider med dig! Jag haft samma problem men sen visat sig allvarliga fuskbygg med mögel på helt nyttbyggd villa. Rekommenderar att ni besikta från grunden till taket och blanda eras försäkring för det handlar inte bara om ytterväggen och säkert har dem fuskat med allt annat. Skicka pm så kan jag berätta mer.
 
Sema Deli1 Sema Deli1 skrev:
Jag lider med dig! Jag haft samma problem men sen visat sig allvarliga fuskbygg med mögel på helt nyttbyggd villa. Rekommenderar att ni besikta från grunden till taket och blanda eras försäkring för det handlar inte bara om ytterväggen och säkert har dem fuskat med allt annat. Skicka pm så kan jag berätta mer.
Tack det ska jag göra!
 
M Mästare skrev:
Hej!
Jag skulle montera markiser men då upptäckts att det inte går att fixa för det finns putsskivor i ytterväggar. Det står helt annorlunda i ritningar.När jag vände mig till säljaren att ta reda på hur dem byggt väggen .Efter lång kamp så det var lättbetong som inte räckte då täcktes med skiva. Alltså lättbetong, nätt,tunnputs som redan börjat ses nätter runt om balkongen, fönsterbleck och de flesta ställen och putsen slippat. Huset byggt 2021, putsad fasad med lättbetong och prata på marken .
Undrar om lösning föratt undvika värmen att slippas in för när det är sol så är 35 grader inne och känns som växthus trots ventilation ftx som bör undersökas för de verkar sparat på allt och bara skapat skalen.
Tack på förhand!
ta dit en snickare som sätter en regel mellan de stående reglarna så fäster man markisen i regeln.
detta funkar jättebra. man skall inte sätta en markis rätt mot puts då markisen alltid gungar lite mot vägg och då kommer det bli frostsprängningar. så regel på vägg sedan markisen i regeln.

Mvh Victor
 
Sema Deli1
V Victor demellgard skrev:
ta dit en snickare som sätter en regel mellan de stående reglarna så fäster man markisen i regeln.
detta funkar jättebra. man skall inte sätta en markis rätt mot puts då markisen alltid gungar lite mot vägg och då kommer det bli frostsprängningar. så regel på vägg sedan markisen i regeln.

Mvh Victor
Även om den är enstegtättad putsad fasad? Jag har samma problem och enligt företaget att det kan fästas i fönstret men är osäker om det är bra förslag.
 
Fönstermarkiser kör man i fönsterkarmen. Spelar ingen roll vilken pust man sätter rördistander för att ta bort trycket från pusten. Jag har gjort detta många gånger med mycket gott resultat
 
  • Gilla
Sema Deli1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.