Vi har en altan, fribyggd ute på tomten och nedgrävd i marken för att ha samma nivå som gräsmattan. Under det så finns dubbel markduk och reglarna vilar på betongplattor med en bit tjärpapp emellan. Om jag köper ett sånt här orangeri https://www.skanskabyggvaror.se/vaxthus/orangeri-i-tra/emilia-travaxthus-416575 är det något negativt/problem typ markfukt eller annat som jag kommer råka ut för?
 
  • Altan på samma nivå som gräsmattan med markduk och betongplattor i en trädgård.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett orangeri eller växthus att vistas i du avser?
Petar kanske lite i ordet i all välmening, men när jag pratar orangeri kan det också värmas vintertid för t.ex. övervintring av känsliga växter/träd.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Det måste vara ett sommarrum som avses. Den länkade produkten går knappast att använda som orangeri.
 
Hej igen. Jag måste läst fel om orangeri, Tanken är att kunna förlänga säsongen här i Luleå med ett sommaruterum där man kan med någon värmekälla få behaglig temp på senhösten. klart det är ett växthus vi pratar om. I länken avses det större 14kvm och frågan är då är det till nackdel att montera det ovanpå dena nedsänkta altanen och ha den som ett innergolv till större delen och liten del Grus. Tack för tidigare svar som uppmärksammade mig på att det är ett växthus/sommarrum
 
D Daniel 109 skrev:
Det måste vara ett sommarrum som avses. Den länkade produkten går knappast att använda som orangeri.
Hej. Lade till en komplettering
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.