Jag har två brädor som sett sina bästa dagar. Min fråga är om jag kan byta dessa med hjälp av ett multiverktyg/Fein eller en tigersåg utan att behöva riva upp plåtlisten och brädorna ovanför? Samt tips på hur jag gör detta enklast.

Har enklare verktyg i lägre prisklass.
 
  • Slitna träbrädor i behov av byte under en husfot med synlig skada och omgiven av annat träarbete och plåtlist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadade träbrädor på husfasad nära plåtlist som behöver repareras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Davidbagare
Det ser ut som fjällpanel. Jag hade skippat sågen och bytt ut hela den dåliga brädan på bild 1, och de två nedre panelerna på bild 2.
Borde inte vara svårare än att bryta loss dem försiktigt och sen ersätta med nya. Såg vet jag inte vad det ska användas till?
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Det ser ut som fjällpanel. Jag hade skippat sågen och bytt ut hela den dåliga brädan på bild 1, och de två nedre panelerna på bild 2.
Borde inte vara svårare än att bryta loss dem försiktigt och sen ersätta med nya. Såg vet jag inte vad det ska användas till?
Fick ett tips att med såg skulle jag slippa ta loss allting? Men jag vill göra rätt inte runda hörn här. Jag får för mig att det är bökigt med plåtlisten uppepå att få på den på rätt igen.
 

Bästa svaret

Davidbagare
N Nybyggaren12345 skrev:
Fick ett tips att med såg skulle jag slippa ta loss allting? Men jag vill göra rätt inte runda hörn här. Jag får för mig att det är bökigt med plåtlisten uppepå att få på den på rätt igen.
Skit i sågen och börja bryta loss panelen försiktigt nerifrån. Ingen idé att byta halva brädor när du ändå håller på.
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
Skit i sågen och börja bryta loss panelen försiktigt nerifrån. Ingen idé att byta halva brädor när du ändå håller på.
Jaha jag trodde att eftersom det är fjällpanel var jag tvungen att börja bryta loss brädorna uppepå för att komma åt dom skadade nertill :oops:
 
Davidbagare
Hur gick panelbytet?
 
  • Gilla
Nybyggaren12345
  • Laddar…
Davidbagare Davidbagare skrev:
Hur gick panelbytet?
Jag skruvade loss metallkanten uppepå och bytte hela sidan. Det var enklast.
 
  • Gilla
Davidbagare
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.