Hej undrar varför jag får vattenböl under diskbänken. Inget läcker varken från ventiler eller rör runt omkring. Vattnet luktar surt. Har någon aning vad det kommer ifrån
 
Om du har vatten i köksskåpet så måste det ju ha läckt från någonting. Det kan ju handla om små dropp-läckage som knappt märks men som ändå samlar ihop sig eller att det bara är när diskmaskinen tömmer som det kommer fram ett par stänk.

Du måste ge dig in på en jakt och leta efter alla möjligt felkällor som du kan komma på. Fyll diskhon full och låt den tömma sig och se om du kan hitta något, kör diskmaskinen senare och kolla igen osv tills du har kontrollerat för alla möjligheter. Om du inte kan hitta någon orsak alls till vattnet så kan du torka upp vattnet och se hur lång tid det tar innan det kommer tillbaka och fundera på vad du kan ha gjort under tiden.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
T
Jag hade samma problem, visade sig att det var anslutningen till överfyllningshålet som var otät och det rann ner lite vatten där varje gång man flyttade den öppna kranen från den ena hon till den andra.

Lägg ut en dagstidning eller nåt och se om det droppar någonstans.
 
Vad är det för diskbänk ?
Jag hade någon likande problem ( rostfri diskbänk ) och då var det den så kallade korgbottenventil, skruven som håller uppe hade lossat lite så det blev otät undertill
 
A
grannens katt
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Janus82 Janus82 skrev:
Om du har vatten i köksskåpet så måste det ju ha läckt från någonting. Det kan ju handla om små dropp-läckage som knappt märks men som ändå samlar ihop sig eller att det bara är när diskmaskinen tömmer som det kommer fram ett par stänk.

Du måste ge dig in på en jakt och leta efter alla möjligt felkällor som du kan komma på. Fyll diskhon full och låt den tömma sig och se om du kan hitta något, kör diskmaskinen senare och kolla igen osv tills du har kontrollerat för alla möjligheter. Om du inte kan hitta någon orsak alls till vattnet så kan du torka upp vattnet och se hur lång tid det tar innan det kommer tillbaka och fundera på vad du kan ha gjort under tiden.
Tack för tipset. Ska verkligen ha det i åtanke och göra det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.