Hej!
Vi har idag varit ute och kollat på soffor. VI ska ha en i vardagsrummet och en i tv-rummet tänkte vi men så såg jag ngt jag bara tyckte var sååå fint och mysigt.....Jag har sett STORA fotöjler som man kan sitta två i, tänk att ha sånna istället för soffan i tv-rummet.

kolla adressen nedan och snälla ge mig feedback.

http://www.bqofsweden.com/index_produkter_vr_maxima.htm

Tjing...
 
Nja, tycker att den blir för liten för två, och för stor för en (om man inte är väldigt bredaxlad sitter ju armstöden för långt isär och en fåtölj utan armstöd är ingen fåtölj tycker jag).

Men är man förälskad så...;)
 
tycker den ser läcker ut.

armstödet och även ''öronlappen'' är klädda så man sitter skönt i hörnan även om man bara är en.

jag skulle inte ta med fotpall, för den blir klumpig och i vägen, men däremot den förlängda :cool:
 
98 är inte särskilt brett om armstöden ingår i det måttet. jag har en fåtölj med liknande runda armstöd som är 90 bred och det är definitivt en en personers fåtölj. (jag är smal.)
 
Den är 122 cm bred, den som är 98 är en mindre variant.

Tips, googla på loveseat så får du lite träffar.
 
Här ett litet axplock på lite andra alternativ för dig att titta på.

En stor "fåtölj" som alla får plats i
Rocket_loungesofa.jpg
helene_hennie_s4.jpg

Dessa är lite mindre och kan stå själva eller ihop.
dorian_stol.jpg

Båda exemplen kommer från norska Slettvoll.
 
Tack för feedbacken, ..jag gillade verkligen dom som "hejduk...tig" visade. Jag tror att det kan vara mysigt att ha vid tv.n. där är ju inte meningen att gäster ska sitta utan vi i familjen. Nere i vardagsrummet kommer vi att ha en fin fluffig soffa som våra gäster kan sitta i. Jag spinner nog vidare på detta.

Huset är inte färdigt förrän i februari så vi har god tid på oss..

TAck alla för era svar!!!
 
Gillar också hejduk...tigs förslag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.