Status
Inte öppen för fler kommentarer.
undine
Howdy alla!

Det har gått nästan ett år sedan jag skrev ett blogginlägg senast, dåligt alltså hehe. Nu är jag på gång igen med några projekt. Här kommer ett av dem.

Jag fick tag på en gammal gungstol i modell jag alltid velat ha tag på. I delar tråkigt nog, men det stoppar inte mig :) Följ gungstolens resa :D

Först arbete med sandpapper för att få den jämn och för att få bort så mycket lös färg som möjligt.
Gungstol_s.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan duschning, tvättning och torkning.
Gungstol2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett par delar hopsatta samt fixering av benen som var lite sneda.
Gungstol3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fler delar på. Pinnarna är rejält sneda och olika längd :/ Det blir nog att skaffa helt nya där.
Gungstol4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så långt har jag kommit hittills och jag uppdaterar bloggen efterhand :)
 
harry73
Kan det vara sån gungstol?
http://www.xn--vadrdenvrd-s5af.se/s/910836/gungstol-sekelskiftet-1800-1900/
Själv har vi har två gungstolar, de är samma som denna, förutom att ryggdelen är lite högre i våra.
https://www.bukowskis.com/sv/lots/517624-gungstol-1900-talet-borjan

Den ena har alltid funnits i släkten och renoverades av en möbelmakare för 2 eller 3000 kr (limning och lackning) den andra köptes på auktion för 200 kr, men nu gick den sönder och vi har inte bestämt oss om den ska fixas eller inte.
 
undine
harry73 skrev:
Kan det vara sån gungstol?
[länk]
Själv har vi har två gungstolar, de är samma som denna, förutom att ryggdelen är lite högre i våra.
[länk]

Den ena har alltid funnits i släkten och renoverades av en möbelmakare för 2 eller 3000 kr (limning och lackning) den andra köptes på auktion för 200 kr, men nu gick den sönder och vi har inte bestämt oss om den ska fixas eller inte.
Tack för din kommentar!
Ja ungefär en sådan är det (den första du skickade), härliga gungstolar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.