Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Hej
Om det ska se ut som rinnande så funkar inga av varianterna på bilderna.
Prova att rita/måla på golvet och anpassa sedan plattorna.
Det hade kanske varit bättre att "rinningen" kommer från andra hållet - så att den polerade betongen rinner in i duschen. Oavsett så är det omöjligt att få en rinnig känsla med fyrkantiga plattor, som det sagts tidigare behöver de skäras isf.
Kan också vara lättare att få till en "vällande" form, genom att skära runda former på plattorna.
 
Jättebra idé, men du måste som sagt skära plattorna isåfall. På bild 3 är det något bättre då du inte fått så skarpa hack... men ja, rita på golvet och skära snyggt... eller runda av med någon mosaik kanske?
 
Kombination av 2 & 3, en bit på väggen men ganska brett ut på golvet ser finast ut tkr jag!
 
Tack för alla åsikter!
Kanske skulle skrivit en abstrakt rinnande form vilket nog var mer det jag strävar efter;). Håller med om att det är omöjligt att få till en realistisk rinning med kvadratiska plattor o det är just d som är det som gjorde mig tveksam.

Färdigställande pågår så bild på resultat kommer i dagarna.
Friskt vågat - något vunnet hoppas jag!
/FF
 
Du verkar ju ha plattor så att det räcker till toan också. Lägg plattor på toagolvet och sedan möjligen som bild 2 men låt plattorna gå längs toan också. Dörr framför toan blir jobbigt, strunta i den. Ni kommer bara att tycka den är i vägen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.