Status
Tråden går ej att kommentera.
Här kommer ett projekt, jag kallar det Hus Familjen H, där mitt uppdrag är att opponera på ett ganska färdigt nyritat hus medan det ännu ligger på ritbordet.

Kunden har haft två olika stenhus-leverantörer som fått ge sin version/prisbild av familjen H´s önskemål.
När familjen sedan valt den ena leverantören har de låtit en arkitekt, som de fått på rekommendation, rita om grundförslaget för att finjustera efter behov och förutsättningar. Därefter har nu jag blivit tillfrågad att säga min mening om vad som kan förändras för att möta de behov jag tycker mig förstå att kunden vill ha.

En mycket seriös och noggrann upphandling från en proffsig kund/familj. Och helt ärligt så tycker jag att de gör helrätt. När de nu bygger sitt drömhus som förmodligen är det hus de kommer att leva i många år framöver så gäller det att göra rätt från början. Inte bara för att de ska trivas utan även för att få så kostnadseffektiv lösning som möjligt och därigenom få mer för pengarna.

Först ut är planritningarna:

plan nere.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


plan uppe.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G
En utslagsvask bredvd spisen i köket skulle vara bra, det är långt att gå med kokande vatten till den stora hon. (Skaderisk om man snubblar)/Anna
 
G
Jag skulle byta plats på klädkammaren och wc på nedre plan. Det är långt att gå från groventrén till wc coh det vore smart om man kunde ha entrén till klk direkt från tvättstugan./Anna igen!
 
Kul med tankar, tack! Har fler skisser och tankar på G - kommer inom kort, hinner inte riktigt med att få upp materialet på bloggen bara;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.