Status
Tråden går ej att kommentera.
undine
Nu så har det börjats! Poolen var rätt sjaskig redan vid husköpet för två år sedan och vi lyckades aldrig få den riktigt ren. Det var alltid en äcklig smutsrand högst upp samt kala fläckar av färg som åkt av. Efter lite sparande har jag och sambo nu köpt ett pooltak som vi väntar på. Under tiden taket levereras har vi tömt och städat ur poolen. Tack vare högtryckstvätt är den nu ordentligt ren, så ren har jag aldrig sett den tidigare. De vita fläckarna är avflagnad färg och trots ihärdigt skrubbade ser man fortfarande spår av smutskanten högst upp :/. Antar det inte går bort. Testat alla möjliga medel för att få bort det. Jag misstänker att poolen stått oanvänd och skitig ett par år, då den tidigare ägaren inte verkade ha så stort intresse för huset.

Det stora hindret blir nu att hitta en färg som passar och håller.

Före:
fore.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
efter.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I morgon bär det av till diverse butiker för att inhandla färg och kakel. Här ska det pimpas pool!

Fortsättning följer.. :)
 
Grattis, vi har också en gammal pool som vi har kämpat med nu i ett antal år. I år ska vi byta ut poolkanten och skaffa uppvärmning.

Vad är det för tak ni har köpt? Vi har också funderat på ett tak.
 
undine
Hej! Ursäkta sena svaret. Åh, låter härligt! Är det en nergrävd pool ni har? Den vi skaffat är en Idealcover Klasik: http://www.idealcover.com/sv/klasik/klasik/grundinformation-och-fordelar/

Monterat den nu och den verkar super. Riktigt smidig och behåller verkligen värmen nu när det varit ruggigt. Den är tömd ännu men vi hade absolut kunnat bada fast det bara varit ~9 grader hos oss i veckan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.