Status
Inte öppen för fler kommentarer.
undine
Här kommer lite av mina favoriter av vad vi gjort hittills!

Ovanvåning, vardagsrum
Före:
DSC_4493.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_4494.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Samma rum, efter:
DSC_4499.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

DSC_4500.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Garage
Före:
DSCF22922.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter (någorlunda, innan finjusteringar och städ):
DSC_4623.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trappa
Före (men efter slipning, glömde fota före slip):
DSCF2146.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
DSCF2170.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Uppdatering 2013-11-23
Jag hittade lite fler fina bilder, så jag uppdaterar samma inlägg med dessa. Enjoy.

Huvudsovrum nedervåning
Före:
DSC_0516.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSCF2132.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Huvudsovrum nedervåning
Efter:
DSC_0628.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0625.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Här var det styling minsann, mycket snyggt!

En fråga:
Vardagsrumstaket var ganska mörkt, ofta vill vi ju ha ljusa tak.
Trodde att det ni skulle ha "lättat upp" takfärgen lite med lasyr eller vitvax till efterbilden, men icke!

Ni upplever det inte som för mörkt?
 
undine
KnockOnWood skrev:
Här var det styling minsann, mycket snyggt!

En fråga:
Vardagsrumstaket var ganska mörkt, ofta vill vi ju ha ljusa tak.
Trodde att det ni skulle ha "lättat upp" takfärgen lite med lasyr eller vitvax till efterbilden, men icke!

Ni upplever det inte som för mörkt?
Tack för kommentaren :)
Jag kan säga att vi fick mååånga protester från nära och kära och även färghandeln när vi berättade om projektet. Jag gillar inte för mycket vitt. Tycker det är vitt överallt. Vitt vitt vitt, shabby chick och vitt. När jag bodde i hyresrätt var det vitt, man fick inte själv ändra färg. Huuu. Detta blev supersnyggt, verkligen. Vi har valt att låta träet lysa igenom, dvs. det är inte becksvart. Det alltså svart lasyr vi använt. Vi har spotlights uppe på balkarna som är riktade upp i taket, vilket speglas ner. Det blir alltså ljust ändå :)
 
Roligt när någon kan tänka själv och inte bara gör som alla andra tycker jag. Tummen upp. :)
 
Jättesnyggt tycker jag!
Slipade ni taket innan ni laserade det? Var det lackat innan?
 
undine
Marlen Eskilsson skrev:
Roligt när någon kan tänka själv och inte bara gör som alla andra tycker jag. Tummen upp. :)
Tack så mycket :) Jag känner samma sak, att det är kul med folk som gör vad de känner för. Många har ju åsikter inför något sådant här och det är ju både bra och dåligt. Just med vardagsrummet så var det väldigt många som hade synpunkter och var riktigt skeptiska till att vi skulle lasera taket. Jag minns dessutom när vi stack till Hornbach och skulle ha massor av mörk lasyr. Säljaren som blandade färgen frågade vad vi skulle göra och vi svarade som det var, att hela taket skulle laseras mörkt från typ gulaktig träfärg. Hon utbrast "nej men usch vad mörkt och deprimerande, ska ni inte ljusa upp det istället?". Rätt kul att en färgsäljare säger så.. jag kunde ju lika gärna bara sagt "Du har rätt, jag ska nog behålla träfärgen trots allt, tack och hej!". Och vissa andra sa till mig "Du kommer aldrig kunna sälja huset sen"..
 
undine
SergeantSnorkel skrev:
Jättesnyggt tycker jag!
Slipade ni taket innan ni laserade det? Var det lackat innan?
Tack så mkt! Vi slipade inte lika hårt som på trappan men vi putsade upp det så gott vi kunde. Inte lätt att komma åt att putsa överallt. Hm, någon form av lack var där nog på, det var ju lite glansigt så att säga. Träet var nog inte helt obehandlat. Vi fick stryka 2-3 gånger med den mörka lasyren för att det skulle sätta sig. Träet sög en hel del. Men samtidigt har vi försökt bevara träets struktur så den skiner igenom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.