Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Full fart. Dagen efter att plattan lagts började arbetet med murningen.

Vi kör olika varianter av leca. Vanlig leca i alla väggar som ska återfyllas. Sedan Isoleca i de väggar som är fria + knappt 1 m ner även i de väggar som återfylls. Sedan lägger vi 20 cm Ignucell där vi återfyller eftersom det sker med stenkross och singel (och Isodrän ej ska användas).

Huset står på ca 20 cm stenkross + 20 cm singel och återfyllningen görs med sten. Dränering runt om givetvis. Inga fukthållande massor alls närmaste huset så undervåningen bör vara fuktsäkrad där allt eventuellt vatten bara åker vidare nedför slänten. I princip står hela huset på en stor stenkista.
2013-10-16 NO.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej, ser att ni också bygger i tyresö strand, kul. Ni har inga massor (jord) ni vill bli av med? Johanna
 
Hej Johanna, tyvärr inga massor. Vi behöver också själva en del ytterligare, men det gick rätt lätt att få tag på om man ringde lite folk som annonserar på Blocket - och själv lägger ut en annons om att man vill ha. Betalde 200-300 kr lasset ink transport och fick också en hel del gratis. Vi har i nuläget kört dit ca 35 lass fukthållande jord och totalt betalat 5400 kr för det.
Mvh, Stefan
 
Tack Stefan . Har fått en del massor från vägbyggen mm men nu behövdes ett större gäng på en gång för att få klart. Det blev dessvärre att beställa för att inte ha maskin stående i onödan. Brukar promenera förbi ert bygge så kul att följa även här:) Johanna
 
Aha, bra att du har koll på vårt bygge! :)Tyvärr hinner jag själv inte titta förbi så ofta jag vill just nu. Tyvärr ingen direkt idé att åka ut för sent efter jobbet nu då det snabbt blir mörkt. Hur långt är det till ert bygge?
 
Vi bor nära så jag går förbi vårt varje dag i stort sett men just nu förbereds bara grunden. Den gjuts idag/imorgon och sen väntar vi husleverans den 13 november så vi ligger nog hyfsat lika i planeringen. Har du lagt upp hur huset ska se ut någonstans?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.