Status
Tråden går ej att kommentera.
2013-10-15 helikopter.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En milstolpe! Grunden är lagt. Det behövde 27 m3 cement för att fylla ut grunden. Cementbilarna kom kl. 07 och hela grunden var fylld före 09.00 så jag hann inte ens få någon bild på detta. Som lekman tycker jag det ser rätt jämnt och snyggt ut.

I morgon börjar murarna för sluttningsplanet byggas upp.

2013-10-15 V.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



2013-10-15 S panorama.jpg

Panoramabild. 19 x 8,5 m platta
 
Spännande!

"I morgon börjar murarna för sluttningsplanet byggas upp" Ska betongen inte brinna lite mer?
 
Vad jag förstått ska det inte vara några problem att börja med det (men jag är ingen expert själv).

Rimligtvis hinner de inte med så många varv första dagen så det blir inga stora punktlaster. Varje varv är ca 60 m yttermur + 30 m innerväggar + lite dörröppningar och pyssel med att såga ut vissa block för att ta fram rör som kommer upp i väggarna, m.m.
 
Är ingen expert själv heller, tror att det blir väl bra. Både roligt och Intressant att följer er resa :) Lyckades ni med att läga ett drainage ror mellan berget och plattan? Kan tänka mej att i visa fall, beroende hur mycket man vill spränga, den landar lite under plattan / slutningsplanet. Kanske ingen problem heller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.