Status
Tråden går ej att kommentera.
Har sett en del inlägg ang detta tidigare men skriver min fråga ändå. Hur tvinnar man ihop kabeln, Löder man eller tvinnar kabeln eller finns det någon form av kopplingar. Hur fungerar wulk tejp och krympslang har aldrig använt sådant. Var får man tag på kabel och vad ska det vara för sort. Klarar Landroiden av att klippa en väldigt ojämn och gopig gräsmatta. Har inte testat den än men så fort jag får ordning på dessa problem så ska den testas...:rolleyes:... Hoppas någon kan hjälpa mej så Landroiden får ut och vasa vad den går för...Tack
 
Jag föreslår kvalitetskabel typ HQ eller om du hittar Landroidkabel för att installationen skall klara sig i många år. Man kan använda vanlig RK/FK kabel också men får då räkna med kabelbrott i någon form inom några år som då är svåra att upptäcka eftersom kabeln är försvunnen ner i jorden.
HQ har också riktigt bra skarvkopplingar som är silikonfyllda och därmed täta, ingen tejp eller krympslang eller annat tjafs behövs, ingen skalning av kablarna bara att trycka ihop med en tång.
Bor du i Göteborg så har GPL shop på Ringön både kabel (25, 150 och 250 meterslängder) och skarvar till de bästa priser jag sett för HQ grejer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.