Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nu är hela rummet avskalat och jag tittar på bilderna när vi började för någon vecka sedan.
Visa bilaga 2412
Hittade lite intressanta tapetrester som jag ska försöka få daterade och sätta upp på ett kollage.
Visa bilaga 2408
Visa bilaga 2407

Funderar på vad jag ska välja för lösning för att få trossbotten tät mot muren. får se hur det ser ut när den är helt ren från jord på insidan.

Förstod också varför det runnit in vatten under golvet när jag titta på baksidan.
Visa bilaga 2411

En av timmerstockarna var skadad. Får kolla om jag måste göra något med den innan jag klär om insidan av väggen.
Visa bilaga 2409
Visa bilaga 2410

Nu är det dags att åka upp och ta nya tag efter en kopp kaffe i solen.:)

Imorgon ska jag beställa ekplanken till golvet. det dröjer väl säkert ett par veckor innan de är färdiga. Åker troligen och hämtar säkarna med ekofiber med. Får ju åka och hämta dem i Uddevalla.
 
L
Hej, följer med spänning dina fynd under plastmattor och masonitskivor, vi har själva precis köpt ett hus med sviktande golv och förväntade mig ett elände framför oss. Men att se i din blogg att du vågar chansa är riktigt uppfriskande. Då finns det kanske hopp för mig och min man att vi kan klara av liknande projekt i vårt torp som vi hoppas kunna bo i på heltid! Håll oss uppdaterade! /Lollo
 
Roligt att ni följer min blogg. Målet är att jag och min dotter ska kunna flytta in innan kylan kommer. Det blev ju lite mer jobb än jag tänkt. Men så är det ju alltid när det börja röjas i gamla hus eftersom man vill att det ska bli ordentligt gjort. Det fanns ju en anledning till att jag valde ett litet hus...Berätta gärna när ni börjar riva i ert eget hus. Det finns ju en massa spännande saker under mattor och väggbeklädnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.