Status
Inte öppen för fler kommentarer.
V.15 2011.

Västkustvillan skickade säljarens svar. Givetvis var absolut inget som han sagt sant enligt honom. Allt som var fel hade han aldrig lovat. SUCK! Precis som blivande grannens kompis. Väldigt irriterande. Jag gillar inte att bli irriterad, inte hälsosamt... Frågorna kvarstår alltså, elelr tvisten rättare sagt. Han skall fan i mig hålla det han lovat!

Fick priser av Västkustvillan på trapp till garage, 3100kr för samma trapp som finns på K-Rauta för 1929kr. Jörgen (Västkustvillan) höll med om att det var bättre att handla på K-Rauta. Så det blir nog så.

Kollade upp FTX-aggregatet, det väger massor. Frågade Västkustvillan om man satt in extra reglar eller kortlingar för detta (jag hade redan innan kollat på plats, och sett att det inte fanns). Det hade man missat fick jag till svar. Inte bra. Men bra att dom erkände i alla fall... Byggarna fick fixa till detta. Fick mail om att Västkustvillan åtminstone tar kostnaden för detta. Bra! Löst. Ordnat. Utagerat. Historia. Skönt att vissa saker flyter smidigt.

Golvvärmeslinga på plats i badrum övre planet.

img_1529_144141916.jpg

Räknat ihop alla uttag, dimmer, strömställare m.m. igen, fört ner allt på ett excel-dokument, med färg etc.
Blev rätt många prylar. LED-belysta ramar för strömställarna i sovrummen, fint. I övrigt inte mycket extraordinärt. Vi har ju vita väggar i de flesta rum. Så det var svårt att hitta på något skoj. Så otroligt många olika ramar i glas, metall, olika färger m.m. att välja bland, så blir det ändå nästan bara vanligt vita. Kändes som om man var en liten grabb i en godisbutik med sockersjuka.

Målning i allrum övre plan.

img_5323_144142041.jpg

Badrumemt igen.

img_5313_144142183.jpg

Tapetsering pågår.

img_5314_144142289.jpg

Upptäckte att en garagedörr satt lite konstigt. Lite väl långt ut över plattan, fick flyttas in.
Det allra mesta ser mycket bra ut. Utförandet kan man inte klaga på, inte alls. 99% perfekt. Och det får väl anses som mycket bättre än godkännt. Känns bra. Mycket bra.

Städade en massa igen på söndagen. Vagnen full igen.
 
G
Du ska ha all heder för du informerar så sakligt om dina erfarenheter av bygget. Det är mycket intressant och lärorikt att läsa din blogg. Det är helt klart den bästa bloggen jag sett! Perfekt dokumentation.

Tack så mycket och lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.