Status
Tråden går ej att kommentera.
Undrar om det är någon mer än vi som råkat ut för Doorias usla kvalité och snåla garantivillkor.
Vi köpte en målad ytterdörr för 2,5 år sedan, och nu har färgen spruckit. Till saken hör att dörren bara varit monterad i knappt 2 år, då den stod i vårt garage under vintern i väntan på bättre (varmare) väder.
När vi kontaktat Dooria i saken har de varit helt ointresserade att diskutera ärendet, då de hänvisar till den 2-åriga garantin (vilken jag inte kan finna info om varken på deras hemsida eller i deras broschyrer)

Detta innebär att alltså Dooria bara garanterar att dörren har en fullgod funktion, osv under två år!!! Den gamla dörren vi bytte ut hade suttit i drygt 40 år och var fortfarande i gott skick.

På frågan om Dooria tycker att det är rimligt att dörrens färg enbart är OK i två år svarar kvalitétsansvarig Marie Gårdenstrand att det är vad de kan ge med dagens miljövänliga färger. Jag meddelar henne då att det kan tyckas konstigt att våra utbytta fönster (som dessutom sitter mycket värre utsatta för regn och rusk) fortfarande håller oklanderlig färgyta. Detta bemöter hon dock ej,utan hänvisar istället till två års garantin.

På deras hemsida kan man läsa vackra ord om kvalité, se http://dooria.se/Default.aspx?cID=223
men i verkligheten är alltså detta bara rent struntprat.

Så vår rekommendation är att om ni står i dörrköpartagen, så välj ett annat fabrikat än Dooria.

Mikael
 
G
Jag kan bara instämma. Dooria är urusla på att hantera reklamationer. //Åsa
 
G
Jag kan bara instämma. Vi köpte en målad dörr med ekdetaljer som installerades för mindre än 1 månad sedan, och den har redan fått stora torrsprickor på undersidan. till deras försvar skriver dooria att eken som sitter ute måste oljas hela tiden.
Vi har väl för f_n inte köpt en ny dyr dörr för att behöva stå ute och olja den hela tiden. Någon form av grundskydd borde det väl ändå finnas. //Arg dörrägare
 
Vi byggde nytt hus för ca:4år sedan.Har 8st innerdörrar från dooria.
Samtliga dörrar har släppt i färgen runt dörrspegeln.
Fyfan villket skit..
 
G
Har bytt ytterdörra och har råkat ut för samma problem dörrarna är skitdåliga färgen spricker runt speglen och Dooria vill inte ta det på garantin är mer än 2 år
Så var ni än gör köp inte dooria dörra rena skiten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.