Status
Tråden går ej att kommentera.
Hej alla,
detta är första gången jag ställer en fråga här, hittils har jag bara läst era mycket nyttiga trådar och lärt.:)
jag måste köpa en handöverfräs som klarar både olika hastigheter och har minst 1200 w. i muskarna och dessutom klarar alla 6,8,och 10mm bitsar. men nånting är oklar för mig.
Är alla moderna fräsar utrustade med sänk platta?, kan man köpa en med fast platta och en separat platta med lift som går att byta till när man behöver? ni förstår säkert att jag vill montera den under en fräs bord när det behövs.:(
nånting som amerikanarna kallar för routerlift menar jag.
Ni får ursäkta mina dumma frågor men detta är bara börjand^_^b
mycket tacksam i förväg:blushing:
 
Hej mojarkan
Jag blir själv förvånad och glad när jag använder min överhandsfräs det blir så jädrans bra resultat.
Jag har bara ett litet tips när du söker,
Om du ska hänga din överhandsfräs under ett bord så har jag för mig att vissa modeller inte klarar av det i längden pga av lagringen på axeln.
Jag tror det stod på min B&D att den inte skulle monteras upp och ner.
Det var bara en liten reflektion som kan vara värd att kolla innan du slår till :)
Mvh Micke
 
tack för tipset , en till kritiskt moment att ha koll på,
 
Ingen klarar på längden, köp kända märke så håller dem bra länge typ B&D, Bosch ca. och det beror på hur mycket du använder den. Själv har jag en B&D på 1200W med steglös varvtal och är mycket nöjd med den, och har kört mycket med den och inga problem med placering under bord.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.